יום רביעי, 30 בספטמבר 2009

קרטרה אוסטרל

אחת החוויות היותר מוצלחות של הטיול באזור צ'ילה. מדובר בדרך עפר מבודדת למדי (מגלים עד כמה היא מבודדת שנתקעים עם רכב שכור באמצע שום מקום, ומחכים יומיים באוהלים בצד הדרך לחילוץ..) שמתפרסת לאורכה של צ'ילה.. הדרך ארוכה- מדובר כאן על 1000 ק"מ בערך, לכן עושים אותה בדרך כלל עם רכב שכור (רכב שטח גבוה), או בטרמפים.

את הקרטרה אוסטרל שלי עשיתי ברכב שכור עם עוד 4 חבר'ה.. אין ספק שההוצאה יקרה יותר, אך גם משתלמת יותר. לנסוע ברחבי הדרכים שבצידי הדרך רואים טרמפיסטים שמחכים לפעמים גם שעות לטרמפ, בהחלט גורם לך לחשוב שאולי זאת היתה השקעה משתלמת. יתרון נוסף הוא שהמסלול שלך אינו תלוי ביעדים של נותני הטרמפים.התכנון הוא כולו שלך.

אני מניחה שיש גם חוויה מסוימת בלעבור את הטיול בטרמפים, אי הוודאות יכולה להיות גם דבר מרגש, השאלה את מי.

אז כאמור המסלול מתפרס לאורכה של צ'ילה ואפשר לעבור אותו מצפון לדרום, או מדרום לצפון, תלוי בגל בו אתם מטיילים. אנחנו נסענו מדרום לצפון בתחילת מרץ.. מזג האויר היה קר מאד, אך עדיין אפשר היה לטייל, אין ספק שזאת היתה תקופה גבולית. גם הגשם שתפס אותנו הוכיח לנו עד כמה גבולית.

אז יש המון יעדים שאפשר לראות בדרך ולעצור בהם, בחלקם עושים מסלולי הליכה של יום, לפעמים יותר, בחלקם יש מעיינות חמים שאפשר פשוט לנוח ולהירגע, מה שבטוח לאורך כל הדרך הנוף מדהים.

להלן חלק קטן מהמקומות היפים שאפשר לראות בדרך..

אגם גנרל קררה - Lago General Carrera

אגם מדהים ביופיו גודלו עצום, הוא מתפרש גם על שטחה של צ'ילה וגם של ארגנטינה. ניתן לעצור במהלך הנסיעה ולבלות שם כמה שעות בסיור במערות השיש, יש גם אתרי קיימפינג סמוכים אם רוצים ללון באזור, ואפשר גם להנות מהנוף שלו תוך כדי הנסיעה ולהמשיך הלאה.

מערות השיש - Capilla de Marmol

מדובר במערות קטנות הבנויות משיש, ניתן להכנס אליהן עם סירות קטנות כך שממש מתרשמים מהמראה. בכדי להשכיר סירה צריך להגיע לכפר סמוך בשם פוארטו ריו טרנקילו, משם ניתן להשכיר סירות מנוע ומדריך (שהוא גם משיט את הסירה), שהוא מן הסתם יידע לאיפה לכוון אתכם.

פויוואפי – Puyuguapi

רוב המטיילים מגיעים לעיירה וגם עוצרים בה. מדובר בעיירה קטנה עם אוירה של פעם. המקום יפהפה הנוף מרהיב וזה בהחלט נקודה טובה לעצור בה ולנוח מהנסיעה הארוכה (אין ספק שכל יום עוברים חתיכת דרך..). יש כאן לא מעט מקומות לינה, ובכולם תמיד תמצאו חבר'ה צעירים שעצרו לנוח. אנחנו עשינו פה שישי, זאת היתה הזדמנות טובה להכין ארוחה גדולה עם כל האנשים בהוסטל הקטן שישנו בו.

מכאן אפשר להמשיך למעיינות החמים שממש סמוכים לעיירה (10-15 ק"מ)ואפשר גם להמשיך לטיול יום של הקרחון התלוי.

הקרחון התלוי - Ventisquero Colgante

מסלול הליכה של חצי יום עד יום בפארק הלאומי קאולט (Parque Nacional Queulat), במהלכו עולים ועולים ועולים.. כן, המסלול רובו בעלייה עד שמגיעים לנקודת תצפית מדהימה בה רואים את הקרחון התלוי. מדובר בקרחון הממוקם בגובה של 600 מטר בערך והוא יוצא מהמצוק כלפי מטה, כך שהוא נראה תלוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה