יום שישי, 18 בספטמבר 2009

אריאל דה אג'ודה

אי קטן הסמוך לעיירה פורטו סגורו. אמנם האי קטן יחסית, אך הוא אחד המפורסמים ביותר שקיימים בברזיל.. אני בספק אם יש מטייל ישראלי שלא ביקר בו ולא ימליץ לכם להגיע אליו, לא סתם הוא מכונה ישראל דה אג'ודה. אנ שמעתי ופגשתי לא מעט מטיילים שתכננו להישאר מספר ימים ופשוט נתקעו שם לחודש..

בשלב הזה של הטיול שלי אני קצת חששתי מלטייל בעוד ישראלידה.. אבל לבסוף הגעתי אל האי, מה לעשות.. מסתבר שגם אני כבשה ולפעמים גם אני הולכת אחרי העדר.. לשמחתי גיליתי שמדובר בישראלידה מאד חביבה ושמחה, שאפילו המוכרים בחנויות מדברים עברית (ואני לא מדברת על "שלום" ו"מה המצב אחי".. חלקם מסוגלים לנהל שיחה עם משפטים שלמים שמורכבים מנושא, נשוא ומושא ישיר). למי שתוהה, יש כאן גם תיירות מכל העולם, פשוט אנחנו יותר. (תמיד אנחנו איכשהו יותר..)

האי מלא בפוסדות כך שמקום לינה לא תהיה בעיה למצוא ולהתמקח על המחיר זה כבר דבר מאד טבעי (גם בשביל בעלי הפוסדות) ושמחתי לגלות שיש פוסדות ממש יפות עם חדרים נעימים (ולא חדרים משותפים של 20 איש..), בריכה, ארוחות בוקר שלא היו מביישות צימר באירוח כפרי בצפון ומשפחות נחמדות שמנהלות את המקום שעושות לך כביסה ריח של בית (נמאס ממכבסות!).

אז מה עושים כאן? בעיקר סתלבט..

חוף הים

אחרי שמטיילים במספר חופים בברזיל לומדים להעריך חוף ים טוב.. יש כמה קריטריונים, חשוב מספר הדקלים שיש בו, הטעם של הקוקוסים, הגוון של הכחול בים ומספר הרוכלים שמציקים.. אז החוף כאן מאד יפה, אין על מה להתווכח, אבל אני מוכרחה לציין שראיתי כבר יפים יותר.. בשביל להגיע אליו צריך לרדת ירידה של כמה דקות.. קצת מעייף (במיוחד העלייה בדרך חזרה). מי שמתעקש להתפנק עד הסוף יש טוסטוסים שמתפקדים כמוניות והם מעלים ומורידים נוסעים אל החוף תמורת סכום זעום של 1-2 ריאל (אפילו כאן ראיתי ישראלים שמנסים להתמקח.. כן, כן, אין לנו גבולות). מי שמיצה את החוף אחרי כמה ימים (או שמיצה את העלייה).. מוזמן להישאר בבריכה.. בכל אופן, חם ולח פה, לכן מאגר מים כלשהו (אפילו מקלחת..) זה פתרון הכרחי לכל הדיעות.

פורטו סגורו- Porto Seguro

עיירה קטנה שדרכה לוקחים מעבורת אל האי. העיירה נחשבת תיירותית, אבל אני לא שמעתי על יותר מדי מטיילים ישראלים שנשארו לישון בה (זאת תהיה בחירה דיי תמוהה בהתחשב בעבודה שהיא במרחק 10 דקות הפלגה מהאי..) בכל מקרה, בערבים העיירה שוקקת חיים ואז בהחלט כדאי ואף מומלץ לתפוס מעבורת (יש עד שעות מאוחרות ובתדירות דיי גבוהה) ולטייל בשדרה המרכזית בה יש מגוון גדול של דוכנים, חנויות, הופעות רחוב של קפווארה, פסלי רחוב אנושיים, בתי קפה, פאבים, מסעדות ואפילו מועדונים פה ושם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה