יום שני, 7 בספטמבר 2009

וואראז

צפונית ללימה, שוכן לו אזור יפהפה, גם עדן לטרקים.. העיר וואראז היא עיר נוף מגוון של הרים מושלגים וירוקים. רוב המטיילים המגיעים לכאן כי היא מהווה נקודת יציאה ממש טובה למספר טרקים באזור צפון פרו. טרקים לא פשוטים וחלקם גם מאד ארוכים. וגם כשמגיעים לפה (זה דיי חוזר על עצמו אני יודעת), תמצאו מלא מלא סוכנויות תיירים.. והפעם, אפילו כדאי מאד לעשות סקר, אתם רוצים מדריך טוב לטרקים האלה.. כשאני הגעתי ושאלתי חבר'ה ישראלים מסביבי על סוכנויות מומלצות, שמעתי קיטורים מפה ועד הודעה חדשה, שפה המדריך נעלם, במקום אחר לא קיבלו את מה שהובטח להם בדיל.. בקיצור, שווה למצוא כמה אנשים שהיו מרוצים מהסוכנות שלהם ומשם לסגור את הטרק.


טרק הוואי וואש - Trek Huayhuash

טרק הנחשב לאחד מהטרקים היפים בעולם. ואני מוסיפה, אחד מהיפים שעשיתי ואחד הקשים.. (אז נכון שאני לא בכושר שיא.. אבל בינינו, כל המטיילים שמגיעים לא בכושר שיא.. לא?..) אורך הטרק בערך 150 ק"מ, והוא יכול לנוע בין 8 ימים (למיטיבי לכת..) לבין 12 ימים (לממש לא מיטיבי לכת). אנחנו עשינו אותו ב-10 ימים. יש חלק התחלתי בטיול שעושים ברכב, לנו אמרו כי זה אזור פחות אטרקטיבי ויותר מסוכן.. אז זרמנו איתם, מה אנחנו כבר מבינים.. בהמשך יש חלקים שעושים על פרדות ואפשר גם בלי. בגדול המזג אויר יכול להיות בעייתי וזה קצת מקשה את ההליכה (במיוחד שהיא בגובה 4000 מטר) והכיוון הכללי של המסלול הוא במגמת עלייה.. יחד עם זאת, עם כל הקושי, הנוף שרואים בדרך מ-ד-ה-י-ם! נוף ירוקים, מישורים והרריים, סלעי ענק, מפלים, לגונות.. בקיצור, אין על מראה עיניים..

טיפים חשובים- מומלץ מאד לקחת אתכם פרד מסע, המסלול באמת לא פשוט ומאד עוזר לא לסחוב את הציוד על הגב. ודבר נוסף, יש חלקים באמצע המסלול שצריך לשלם, דמי כניסה, או דמי "בואו נעודד את השומר להסכים שנכנס".. בקיצור, תצטיידו בכסף ותתמקחו..


טרק סנטה קרוז- Santa Cruz Trek

אני חייבת להודות שאני לא עשיתי את הטרק הזה (כאילו שיכולתי לזוז אחרי הוואי ווש..), אבל ממה ששמעתי מדובר על טרק יותר קצר, 4-5 ימים. בגדול, המראות שרואים בדרך מאד דומים, סך הכל מדובר על אותו אזור גאוגרפי, אבל הכל קצת יותר בקטן. מי שמתכנן לוותר על הווי ווש, מומלץ מאד לוותר פרטים על הטרק הזה בסוכנות תיירים, או להתייעץ עם חבר'ה שכן עשו אותו.


ספורט אתגרי

למי שעוד יישאר כח, או שפשוט לא מתכנן לטרק באזור (יש גם כאלו), אז יש לא מעט אטרקציות אתגריות שאפשר לעשות, מומלץ מאד לחובבי האדרנלין.. סנפלינג במפלים, טיפוס צוקים, טיפוס על קירות קרח, יש גם אתר סקי (כמובן שצריך להגיע בעונה..).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה