יום שני, 7 בספטמבר 2009

לימה

עיר הבירה של פרו. כאשר מגיעים לעיר רוב המטיילים קצת נוטים להתבאס ממנה. העיר אפורה למדיי. יש איזשהו ענן אביך שמרחף בשמי פרו החל מחודש אפריל בערך עד סוף דצמבר. יחד עם זאת, אחרי שמתרגלים, לומדים אפילו לחבב את העיר. אלו מכם שרק ינחתו בלימה סביר להניח שלא יתרגשו כל כך מהמראה העירוני של העיר. אלו מכם שיגיעו בסוף הטיול בפרו ללימה כנראה יותר יעריכו אותה. אחרי שמטיילים ברחבי פרו ורואים ערים עתיקות, כפרים קטנים ומטרקים לא מעט, נחמד לפגוש עיר שהיא מודרנית ומתקדמת, לפגוש רשתות מזון מוכרות (מי היה מאמין שאני אתגעגע למקדונלדס..) ולהרגיש חזרה בציוויליזציה.


פארק יצחק רבין- Parque Yizhak Rabin

תודו שיש משהו קצת מרגש בללכת ברחובות פרו, במרחק של אלפי קילמוטרים מהבית במדינה כל כך שונה וכל כך זרה ולדעת שיש כאן פארק שמוקדש לאישיות ישראלית חשובה (ועזבו אתכם מפוליטיקה, עצם המחווה היא המרגשת). הפארק נמצא דרומית לטיילת (בהמשך של רחוב פראדו). משקיף על חוף מירפלורס, מאד יפה, ירוק ומטופח. בפארק יש פינה בה אנדרטה לזכרו של יצחק רבין ז"ל, פסל מתכתי בו רואים את פרופיל הפנים שלו על עמוד גבוה המשקיף על הפארק..


פארק האוהבים- Parque del Amor

פארק נוסף שנמצא בקרבת הפארק של יצחק רבין. גם הוא נמצא באזור מירפלורס. הפארק כשמו כן הוא, פארק לזוגות אוהבים (הכניסה מותרת גם לרווקים שביניכם.. זה בסדר). יש בו אוירה רומנטית וחוץ מפסל גדול בכניסה לפארק של זוג אוהבים שמתגפף לו, תוכלו לראות, כמה מפתיע, זוגות..


ספורט אתגרי

מי שעוד לא הספיק להתנסות בספורט האתגרי, או מי שכן הספיק וקיבל רק חשק לעוד.. בלימה יש מגוון של מקומות בהם אפשר להתנסות בסוגים שונים של ספורט אתגרי טיסות טנדם (צניחה חופשית), מצנחי רחיפה, קייטסרפינג (גלישת מצנחים), הם רק חלק מהאטרקציות שתוכלו למצוא כאן. יש לא מעט בתי ספר לצניחה, לרחיפה, לגלישה.. יש לא מעט סוכנויות תיירים שישמחו להפנות אתכם למקומות המתאימים ולא מעט ישראלים שישמחו לספר לכם מנסיונם האישי מה המקום הכי טוב/זול (תלוי בדרישות שלכם כמובן..)


שוק פולבוס אסולס - Polvos Azules

אחד השווקים שאם כבר מגיעים ללימה כדאי לקפוץ לראות מה הולך שם. השוק לא יקר, המחירים של פרו נמוכים וכך תמצאו את עצמכם מטיילים בדוכנים וחנויות שמוכרים כל מיני מוצרי אלקטרוניקה בזול. חוץ ממוצרי אלקטרוניקה למיניהם, יש כאן גם בגדים- מותגים ידועים ובגדים פשוטים, סרטי די וי די (צרובים מן הסתם), נעליים.. בקיצור, כל מה שתחפשו- יש כאן. בכדי להגיע, הדרך הכי פשוטה היא להכנס למונית ולומר לנהג את שם המקום.. הוא בטוח מכיר. למי שבכל מקרה מחליט לנווט קצת בעצמו, בהצלחה (לימה גדולה), השוק נמצא ברחוב 4 Paseo de la Republica Cuadra

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה