יום שני, 21 בספטמבר 2009

מפלי האיגוואסו- ברזיל

כשסיפרתי על ארגנטינה, סיפרתי על מפלי האיגוואסו בצד הארגנטינאי.. למי שבאמת קרא.. בטח זוכר את הדילמה הקשה שעולה אצל רוב המטיילים, באיזה צד של המפלים כדאי לבקר, ברזיל או ארגנטינה.. אני פתרתי את הדילמה בלראות את שניהם.


אז עכשיו הגיע תורו של הצד הברזילאי של המפלים ובעיניי לא פחות יפה ומרשים.



אז אין ספק שבצד הברזילאי אופי הביקור שונה לחלוטין. הטיול הוא הרבה יותר פנוראמי. אין סירות שיורדים איתן אל בין המפלים.. אבל מצד שני אפשר לרדת במדרגות מאד נמוך והולכים על מעין משטח עץ שעובר בין המפלים.. להיזהר על המצלמות- מתרטבים.



אבל בואו נעשה קצת סדר ונתחיל מהתחלה.. אל המפלים בצד הברזילאי מגיעים דרך העיירה פוז דה איגוואסו. יש אוטובוסים שמגיעים ממנה אל הפארק נאסיונאל איגוואסו (Parque Nacional Iguazu), נסיעה לוקחת בערך חצי שעה. כשמגיעים לפארק מגלים כי יש קווי אוטובוסים שנוסעים בכל רחבי הפארק ואפשר לרדת בהם בכל תחנה שתבחרו כך שלא תמיד תצטרכו לגמוע את כל המרחק בהליכה ופשוט תוכלו לראות את החלקים שתבחרו. הפארק מדהים, הוא גדול מאד ומלא בצמחייה טרופית יפהפייה.


אז כמו שאמרתי קודם אופי הטיול הוא באמת יותר תצפיתי, התחנות הראשונות יהיו צפייה מרחוק בהם אפשר להתרשם מגודל וכמות המפלים בתמונה אחת.. מראה מדהים. לאט לאט הולכים במסלול כלפי מטה על גבי גשרים וככל שמתקרבים המראה הולך ונהיה יפה יותר ויחד איתו שומעים את רעש המפלים שהולך ומתחזק. תמיד כשמגיעים לתחנה מסויימת בטוחים שאי אפשר להגיע קרוב יותר ואז מגלים את המשך השביל.. בסופו של דבר מגיעים לתחנה האחרונה שם מגיעים למפלים הכי קרוב שאפשר.. העוצמה של המפלים זה באמת אחד הדברים המדהימים בעיניי.. באמת שאין מילים לתאר. צריך לראות, להקשיב (וכמובן להצטלם!).


בגדול, בסוף המסלול אתם מגלים כי ראיתם את המפלים מכל זווית ובכל גודל אפשרי, אי אפשר לומר שלא הייתם יסודיים.



בדרך למפלים בזמן ההליכה על השבילים והגשרים, מגלים מלא בעלי חיים קטנים וחמודים שאחרי בירור קצת התגלו כרקונים. קשה מאד לתפוס אותם לתמונה ומי שרץ מספיק מהר אולי יצליח לתפוס את הזנב שלהם.. אין מה לעשות הם בורחים ברגע שהם מרגישים מאויימים.. (קצת קשה להאשים אותם, אם עשרות תיירים עם מצלמות היו רודפים אחריכם לתמונה כנראה שגם אתם הייתם מרגישים מאוימים..)


בנוסף לרקונים יש גם ציפורים מיוחדות ופרפרים יפהפיים ועוד מגוון חרקים מיוחדים (לא האמנתי שהצירוף חרקים ומיוחדים אי פעם יסתדר אצלי באותו משפט.. אבל מסתבר שיש הפתעות בחיים).



אני אסכם ואומר שיש משהו קסום בכל האוירה של המקום. הטבע מתגלה במלוא הדרו. ההמלצה שלי היא לא לוותר על הצד הברזילאי של המפלים.. ברור לי שיש לא מעט שיחלקו עליי, אבל יגידו אנשים מה שיגידו.. הצד הברזילאי מיוחד במינו.


למידע נוסף:
ברזיל
דרום אמריקה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה