יום שני, 21 בספטמבר 2009

פלוריאנפוליס

העיר פלוריאנפוליס היא עיר דיי מודרנית ומתקדמת. אך למעשה רוב המטיילים שמגיעים אל העיר, באים בשביל החלק האיי שבה. הסבר קצר על איך העיר בנויה יעשה קצת סדר.

העיר מחולקת לשניים (כמובן שאין חלוקה רשמית..). לכל חלק יש אופי מאד מסויים. אז כמו שאמרנו יש את האזור ה"עירוני" יותר, והשני הוא האזור הממוקם על אי שנקרא "איליה דה סנתה קתרינה"- שם תוכלו למצוא מגוון גדול של חופים. בכדי להגיע אל איליה דה סנתה קתרינה, צריך לקחת אוטובוס לפלוריאנפוליס- אל העיר עצמה ומשם לקחת מעבורת קטנה אל האי.

ואחרי שעשינו קצת סדר בואו נדבר על פלוריאנפוליס. אז כמו שכבר ציינתי, רוב המטיילים ישר מגיעים אל האי. אנחנו הגענו בשעת לילה לאזור, בעונה שבה הוא היה מפוצץ בתיירים.. ולמצוא מקום לישון בו לקח לנו קצת זמן.. וכשאני אומרת קצת זמן אני לא מתכוונת ל- 15 דקות.. יותר בכיוון של שעתיים בהם הסתובבנו עם כל הציוד ממקום למקום ושמענו כי הכל בתפוסה מלאה (לרוב משכירים דירות). בסוף גם החלטנו להתייעל וחלק שמרו על התיקים וחלק הלכו לחפש מקומות לינה. בקיצור, אם אתם יודעים שאתם מגיעים בעונה עמוסה.. תבררו על דירות מראש ותזמינו בטלפון, או שתעזרו בספסרי הדירות בתחנה המרכזית בעיר.

למי מכם שתוהה מה עושים בפלוריאנפוליס.. אז האמת שלא יותר מדי, ובמובן הטוב של ה"לא יותר מדי"..


ים

מדהים. מילה כל כך קטנה שטומנת בחובה אושר כל כך גדול. אטרקציה מומלצת (ותכלס גם דיי עיקרית) לחובבי הבטלה, וכמובן למי שחזר מטרק מייגע, או טיול בביצות. לפעמים מה שצריך זה פשוט לנוח. ופלוריאנפוליס זה המקום לנוח בו. באי יש כ-40 (!) חופים. החוץ שמומלץ להגיע אליו זה בארה דה לגואה (Barra da Lagoa). שם גם מומלץ מאד להתמקם.. האווירה באזור שונה מאד מהעיר עצמה. אם העיר היא עירונית ומודרנית, אז האזור המדובר הוא כפר קטן ופשוט, בו תמצאו דייגים שמחי לבב ואווירת חוף מעולה. בחוף המדובר תוכלו למצוא אזורי גלישה למי שיודע לגלוש (וגם מי שלא.. הזדמנות טובה להתחיל). וכמובן תמיד תוכלו לתפוס פינה על החוף, לשתות בירה קרה, או קוקוס טרופי.. מה שעושה לכם את זה.

מי שמחפש את ההמולה וההמון מומלץ מאד שיגיע בתחילת עונה (תחילת שנה), או בעונת הקרנבל (פברואר בערך). אנחנו הגענו ביום האחרון של הקרנבל (שזה גם דיי מסביר את התפוסה המלאה).. וזאת היתה הזדמנות טובה לראות קרנבל באוירה משפחתית (הבדל מטורף מסלבדור). מי שרוצה קצת שקט, מומלץ שיגיע באפריל.. רק שימו לב, בחודש מאי כבר מתחיל מעט להתקרר, וקצת פחות נעים לשבת בחוף, לשחות, או לגלוש, ואז אין יותר מדי מה לעשות על האי.. כדאי מאד לתכנן את לוח הזמנים שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה