יום רביעי, 30 בספטמבר 2009

מורו דה סאו פאולו

אחד האיים אשר שמו הולך לפניו.. אז באי כמו שבאי צריך להיות, השלווה, השקט והנירוונה של ברזיל הם השולטים..


האי קרוב יחסית לסלבדור, לכן רוב המטיילים יגיעו אליו לפני או אחרי הקרנבל (במידה ויחגגו את הקרנבל בסלבדור כמובן..).


במורו דה סאו פאולו, או בקיצור מורו, יש לא מעט חופים, אך יש 4 חופים שהם חופים מוכרזים. החלוקה ביניהם תהיה בהתאם למה שתחפשו.. חופים עם שקט, חוף עם הרבה מקומות לינה פוסדות והוסטלים במרחק של דקה הליכה מהחוף (ואני לא מגזימה.. באמת דקה), או חוף בו יש קצת יותר "רעש" מגרשי כדורעף, דוכני פירות ומשקאות על החופים, הרבה תיירים מכל העולם, שמח.. זה הכיוון הכללי.


הכל תלוי במצב רוח שלכם ובאווירה בה אתם חושקים.. בין כה וכה החופים קרובים אחד לשני וניתן לעבור ביניהם בהליכה.. אז זאת לא החלטה הרת גורל.. תיזרמו.


מורו, הוא אחד האיים שהבטלה בו היא התעסוקה העיקרית.. רביצה אין סופית על הים ואכילת אסאי..


אני מניחה שלא כולם יתחברו לזה, אבל מצד שני לא צריך להיתקע פה חודש.. כמה ימים ממצים את העניין לחלוטין.


בכדי להגיע אל האי היפהפה הזה מסלבדור, יש מעבורת ישירה שמגיעה אל האי, מקצר את העניינים ובהחלט חוסך טרטור בין עיירות. עם כל היתרונות של המעבורת, שימו לב לחסרון רציני שיחושו בו בלעי הקיבה הרגישה.. שאמרתי מהירה, התכוונתי למהירה..




הבוץ הורוד


סמוך לנמל (חצי שעה הליכה), ניתן ללכת לאתר מעניין. האתר מורכב מסלעים שמהווים קיר גדול עליו יש בוץ בגוון ורוד. מה שנהוג לעשות זה להגיע, להימרח, לזרוק קצת בוץ אחד על השני, או אחת על השניה (בנים תרגעו..) ואז להנציח את המראה המזעזע בתמונות.. יש שיגידו זה קצת מגעיל, יש שיגידו שיש לבוץ סגולות רפואיות והעור אחר כך הרבה יותר חלק (אני לא הרגשתי כלום..).. אבל בינינו, אצלנו בארץ נמרחים בבוץ של ים המלח, והוא אפילו לא ורוד.. אז מי אנחנו שנשפוט.. זו אחת האטקציות הידועות של דרום אמריקה!


שימו לב כי הבוץ, כאמור, מרוח על קיר סלעי ולפעמים יכולות להיות מפולות, תהיו עירניים למתרחש, לרעשים חשודים (אם תהיה מפולת סביר להניח שתשמעו רעש חזק- לא תפספסו).


פרט חשוב, שימו לב באיזה שעה אתם הולכים אל האתר של הבוץ הורוד. בשעות השפל של הים אין כל קושי ללכת ברגל, בשעת הגאות, אפשר להגיע לאזור רק עם סירה. מי שמתכנן להגיע ברגל, מומלץ שיגיע בבוקר.



מי שמתכנן להגיע לכאן שייקח בחשבון שכל ההתארגנות הכספית כאן קצת בעייתית, יש רק מקום אחד לפדות בו המחאות נוסעים (הידועות בשם טרוולים..)שם יגבו מכם עמלה מטורפת.. יש גם כספומטים, אבל לא יותר מדי.. בקיצור כדאי להגיע לכאן עם סכום כסף נכבד ולא להסתמך על האי. שוב ברזיל לא מאכזבת!!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה