יום שני, 7 בספטמבר 2009

איקה

עיירה קטנה שנבנתה בנווה מדבר. העיר עצמה לא יותר מדי אטרקטיבית למטיילים ולמעשה המטיילים שמגיעים אליה (לפחות אלו שאני פגשתי), לרוב אינם נשארים בעיירה עצמה אלה עוברים להואקצי'נה שנמצאת במרחק של 5 ק"מ בערך מהעיירה. החדשות הטובות, שסוף סוף מגיעים לאזור חמים ונעים! סוף סוף אפשר להתקלף מהפליז לדחוף אותו עמוק בתוך המוצי'לה ולעבור לבגדים הקצרים (שלא ראיתי מאז ברזיל..) ואפילו להשזף בבריכה עם בגד ים..


הואקצ'ינה- Huacachina

אז כמו שאמרתי, מרבית המטיילים מהר מאד עוברים להואקצ'ינה, בערך 5 דקות אחרי שהם מגיעים לתחנה המרכזית של איקה, תופסים מונית לשם ומוצאים אזור קטן ויפה, מוקף בדיונות חול ענקיות, ושדרה אחת ארוכה מלאה בהוסטלים מפנקים עם בריכה ופאב לידה, מוסיקה טובה, המון חדרים עם שירותים ומקלחת, או בלי.. רק תבחרו. אה, כמעט שכחתי, יש שם גם המון תיירים.. יש את ההוסטלים שמוצפים בישראלים ויש גם הוסטלים יותר צדדיים שבהם יש גם תיירים ממקומות שונים בעולם.


סקי חולות- Sandboarding

אז אחרי שהגעתם להואקצי'נה והתמקמתם בהוסטל נפלא, עברתם לבגד ים, תפסתם קצת צבע והפשרתם.. תגלו כי גם דרך ההוסטל אתם יכולים לסגור דיל לא יקר לסקי חולות (סביר להניח שידברו אתכם על זה ישר שתנסו לסגור חדר, לרוב יש הסדר של הנחה במחיר של החדרים אם עושים סקי חולות.. תלוי בהוסטל..). את הסקי חולות עושים על דיונות עצומות של חול.. מגיעים לשם עם באגי (מן רכב מוזר..) וכמה חבר'ה. הנהג נוסע בין הדיונות במהירות, שזאת גם חוויה בפני עצמה ו.. גולשים.. אדיר! נורא מצחיק לראות את סוגי האנשים הגולשים.. יש את המתיימרים לגלוש בעמידה, ואני חוזרת ואומרת מתיימרים כי כולם בסוף מתהפכים ועושים את הגלישה בלי הבורד.. יש את הגולשים על הבטן ויש את הגולשים בישיבה.. אם הצלחתם לא להתהפך מגניב. אם התהפכתם גם מגניב. בכל מקרה כולם מלאים בחול בסוף הגלישה.. קחו אתכם מצלמה ואם יש לכם גם וידיאו חובה לצלם.. זה מפיל מצחוק..

את הסקי חולות אפשר לעשות פעמיים ביום. יש קבוצות שיוצאות בשעות הבוקר, ויש אפשרות גם לצאת עם קבוצה בשעות הערב ואז רואים שקיעה מדהימה!


סיור יין ושוקולד

שני סיורים שבדרך כלל נעשים ברצף באותו היום. גם אותם ניתן לסגור דרך ההוסטל שאתם ישנים בו. בעיירה איקה יש מפעל שוקולד המאפשר להגיע לסיורים אבל הצפייה בהם היא דרך זכוכית. המפעל מקפיד מאד לשמור על הסטריליות. בסיור רואים את דרך ההכנה של השוקולד עם הסברים נלווים. עובדים לכם טוב טוב על התאבון ואז אתם גם יכולים לקנות מוצרי שוקולד..

בהמשך ממשיכים לסיור היין. ההתמחות של המפעל בו מבקרים היא בהכנת פיסקו. גם פה מקבלים הסבר מפורט על דרך הכנת היין, יש טעימות כמובן ואפשרות לקנות בקבוקים בחנות המפעל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה