יום רביעי, 30 בספטמבר 2009

איליה גרנדה

אז אם כבר דיברנו על איים מתויירים.. אי נוסף שלא מעט מטיילים מגיעים אליו הוא איליה גרנדה, או כמו שתושבים המקומיים נוהגים להגות אותו, איליה גרנג'י (עם חיוך גדול כמובן.. הם תמיד מחייכים).

למרות שהאי מטוייל, האוירה הנעימה והרגועה מצליחה להישמר בו. מפליא, אך אמיתי.

רוב המטיילים מגיעים אל האי מהעיר ריו דה ז'נירו הסמוכה (אמנם במרחק של 3 שעות.. אבל כשנוסעים את המרחקים של ברזיל.. 3 שעות הופכות להיות "סמוכה"). שימו לב, עושים בדיקה דיי קפדנית בתיקים בכניסה לאי מחשש להברחות.. (בכל זאת באתם מריו..). במקרה הזה, אין מה לכעוס או להתמרמר, זה הנוהל וככה מקובל, וכמו שאתם לא כועסים על המאבטח בכניסה לקניון, כך אין מה לכעוס גם פה.. קבלו את זה בהבנה.

המלצה נוספת, כדאי לתכנן את הזמנים שלכם כך שתגיעו אל העיירה שממנה יוצאת המעבורת לאי, אנגרה דוס רייס (Angra dos Reis), בשעה 15:00 בערך (לפחות כך היה כשאני טיילתי). יש רק מעבורת אחת, כמובן שכדאי לברר מראש.. (מי שמתכנן לתפוס את המעבורת בכיוון ההפוך חזרה אל העיירה, המעבורת יוצאת בשעות הבוקר).

לופז מנדז - Lopez Mendez

רצועת חוף מיוחדת במינה, שאליה סירות או כל כלי שיט אחר אינן יכולות להגיע, עובדה ששומרת על המים הרבה יותר נקיים וצלולים ללא זיהום השמן והמנועים. החוף עצמו מרהיב וכל כך יפה.. אחד היפים שראיתי בחיי.. אחד הדברים שמשכו אותי בחוף הזה, זאת השלווה שהוא משרה. בכדי להגיע אליו צריך קצת "לעבוד"..מגיעים אל החוף הסמוךMangues ומשם צריך קצת ללכת (יש גם קצת טיפוס..). אחרי בערך חצי שעה של הליכה וטיפוס בין העצים, מגיעים אל החוף (יש שילוט, אל דאגה) ומגלים את האזור המדהים הזה.. היה שווה כל צעד. עוד דבר שלא תוכלו לפספס על החוף זה את ריבוי הגולשים. לא כל כך מבינה בגלישה, אבל הצלחתי להבין שהגלים פה הם משהו מיוחד.. אז מי שבעניין, הזדמנות טובה לנצל את הים ואת גובה הגלים.

הפלגה יומית

אז דיברנו על חוף לופז מנדז, אבל חוץ ממנו יש עוד חמישה חופים יפים ומיוחדים לא פחות. ניתן לצאת לסיור מקיף בין החופים. נקודת המוצא תהיה מהכפר Villa do Abraao, משם יוצאת סירה אשר עליה תהיו במהלך היום. במהלך הסיור עוצרים בכל חוף וכמובן גם יורדים אליהם. אני מאד ממליצה ללכת לסיור הזה, אחרי כמה ימים של מנוחה ושלווה על האי, ממצים את הסתלבט על האי ומתחשק לי קצת להתרחק ולראות עוד איזורים.. מומלץ בחום.

אני אסיים ואומר, שאיליה גרנדה הוא אי יפהפה ולדעתי כל מטייל ימצא את הדרך שלו להעביר פה את הזמן בהנאה. אוהבי המסיבות וחיי הלילה, מומלץ להגיע לכאן בסופי שבוע, המקום שוקק חיים! מי שמחפש יותר את השקט והשלווה, אמצע שבוע יהיה פתרון טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה