יום שני, 21 בספטמבר 2009

פאנטאנאל

פאנטאנאל

הפאנטאנאל, אזור הממוקם במערב ברזיל, נושק לגבול עם בוליביה ופרגוואי. למעשה מדובר באזור שבו יש ג'ונגלים וביצות. הג'ונגלים פחות פראיים מג'ונגלים שראיתי במדינות אחרות. בעיניי זה רק יתרון, קל יותר להתמצא באזור ולמצוא את בעלי חיים מעניינים ולצפות בהם. ואם כבר אנחנו מדברים על חיות, מי שמתעניין בכל תחום בעלי החיים.. ללא ספק כדאי לו מאד להגיע לכאן, אני מדברת על המון בעלי חיים מאנקונדות ועד יגוארים. כמו כן, יש מאות זנים שונים של ציפורים. אני מניחה שקוראים את זה על המסך במחשב זה לא נראה מסעיר במיוחד.. בטח ובטח שיש לא מעט ג'ונגלים וביצות בדרום אמריקה.. אבל זה כל היופי, בכל מקום זה באמת נראה אחרת. ובאמת שאין על מראה עיניים כדי להתרשם מהמראה הזה.


הפאנטאנאל משתרע על שטח גדול מאד- 230,000 קמ"ר (תשתדלו לא ללכת לאיבוד..) והוא רווי בעצים, ביצות (תכלס, המקור שלהם הוא מנהרות שעלו על גדותיהם והציפו את האזור.. המים לא מחלחלים באזור.. נוצרה ביצה). יש כל מיני משטחי יבשה בין ביצה לביצה (כמו איים) שעליהם מטיילים. כמות התמונות שצילמתי באזור היא עצומה.. אני, חובבת צילום שכמותי, מאושרת ומודה על עידן המצלמות הדיגיטליות שלא צריך להתקמצן על הפילים.. ובאמת שהתפרעתי שם.. כמו שכבר אמרתי, ממש קל לראות בעלי חיים.. ועוד יותר קל לצלם אותם, מרחוק יחסית (ברוך בורא הזום..) בלי שיברחו כי האזור פחות סבוך..


אז איך אני הגעתי לשם.. אני הבנתי שיש כמה דרכים להגיע לפאנטאנאל.. הכל עניין של כיוון. אני הגעתי מקורומבה (אבל לדעתי אפשר להגיע גם מקאמפו גראנג'י ואולי אפילו מאד עיירות מהצד השני.. הכל עניין של סוכנויות תיירים). חיפשתי קצת סוכנויות תיירים עם עוד כמה חבר'ה. סגרנו דיל, לשמחתנו גילינו שיש לנו מדריך מאד חביב. ויצאנו לדרך. אם עוד לא ציינתי, אז עכשיו זה הזמן. הטיול לפאנטאנאל נמשך 4 ימים, בהם המדריך באמת עשה עבודה מעולה וידע להגיע למקומות היותר מעניינים בהם רואים בעלי חיים, זוחלים, חרקים וציפורים שראיתי בפעם הראשונה בחיי. בפאנטאנאל יש הרבה חבר'ה שמטיילים, סביר להניח שאולי תתקלו בדרך בקבוצות אחרות.. ובלילה ישנים במחנה אחד גדול עם כולם ואז בטוח תתקלו בעוד אנשים. דווקא היה מגניב, אני נתקלתי עם חבר'ה שראיתי כבר במקומות אחרים (אם אתם על אותו הגל.. תמיד תתקלו באותם אנשים.. ). אני לא יודעת אם זה מה שקורה בדרך כלל, אבל אצלנו היה מעין נסיון להקים פאב עם בירות וכאלה.. נסיון לא רע בכלל. היה כיף. (רק תזהרו לא לשתות מדי וליפול לאיזה ביצה עם תנין..). המחנה הוא קבוע וחוזרים אליו בכל לילה ויוצאים ממנו בכל בוקר לטייל באזור אחר של הביצות. 4 ימים.. אמנם לא מכסים את כל ה- 230,0000 קמ"ר.. אבל בהחלט מקבלים מושג כללי מה הולך שם..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה