יום חמישי, 10 בספטמבר 2009

נאסקה

עיירה שההגדרה: מקום קטן ושכוח אל יושבת עליה דיי טוב. נאסקה היא לא נקודת עצירה שכל מטייל יבחר בה.. ורוב אלו שכבר כן מגיעים לא יצרו שם כנראה ליותר מיום אחד, גג יומיים. העיירה לא מדהימה וכנראה רוב המטיילים שכן יגיעו אליה יגיעו בשביל אטרקציה אחת מרכזית.

קווי נאסקה

כאמור, האטרקציה המרכזית שאליה מגיעים רוב התיירים. מדובר קווים ענקיים אשר יוצרים צורות וציורים, שבגלל גודלם עצום ניתן לראות אותם רק מהאויר. חוקרים ארכיאולוגים סבורים כי הקווים האלו קיימים עוד מהתקופה של לפני הספירה, אך אין תשובה וודאית לגבי השאלה מי עשה את הצורות האלה.. כאשר מתבוננים בצורות מלמעלה ניתן לראות את הדיוק והסימטריה אשר בהחלט מעלה את השאלה, כיצד ובאילו אמצעים עשו את הצורות האלו בכזה דיוק.

את הציורים ניתן לראות בשתי דרכים, האחת להשכיר מטוס קל אשר חג מעל הציורים ומאפשר לראות אותם מספר פעמים ומזוויות שונות (גם הטיסה במטוס הקל זה חוויה בפני עצמה. לא מומלץ לבעלי קיבה רגישה.. יכול לעורר בחילות..). דרך נוספת היא דרך מגדל תצפית. החסרון במגדל הוא שלא רואים את הצורות ממש מלמעלה אלא בזווית מסויימת, אשר יכולה לעוות מעט את הציורים.

מעבר לצורות סימטריות להפליא, אפשר לראות שם ממש ציורים של קו, לטאה, קונקורד, ידיים ענקיות ועוד ועוד (חבל להרוס למי שרוצה ללכת ולהתרשם..).

אם אתם תוהים איפה סוגרים דיל כזה, אל דאגה.. כל הנודניקים שרק מחפשים תיירים יקפצו עליכם ברגע שתגיעו לעיר נאסקה. חוץ מזה שתמיד אפשר להזמין מראש מהיעד ממנו תבואו (זה מה שאני עשיתי) ואז פשוט הגענו וחיכה לנו מישהו שליווה אותנו בהמשך היום.

בית הקברות צ'אוצ'ילה- Cementerio de Chauchilla

אחת ה"אטרקציות" ההזויות שפגשתי בחיי.. באמת, הלכתי רק מהסקרנות (וגם כי אין יותר מדי מה לעשות בעיר הזאת, אז למה לא).. ובאמת נוכחתי לדעת שאפשר לעשות משלדים אטרקציה. אבל אם נשים רגע את הציניות בצד.. מדובר באזור נמצא במרחק נסיעה של חצי שעה נסיעה דרומה בתוך העיר (וכמובן שהרכב שהסיע אותנו נתקע..), ומגיעים לאזור בו במהלך חפירות נתגלו קברים ענקיים בהם יש שרידי שלדים. מה שבאמת מוזר זה דרך ההצגה שלהם.. יש נסיון לשוות להם מראה יומיומי.. שלדים אשר לבושים ולחלקם יש פיאות אפילו..

האזור בו רואים את הקברים פתוח, חלקו מוצל עם ציליות וחלקו יותר חשוף לשמש.. אני הגעתי בתקופה יותר חמה כך שהיה קצת קשה לעבור את היום בחום כזה.. אז קחו אתכם מים או כובע..

יש מדריך שמסתובב אתכם בין הקברים ומנסה להסביר מה רואים ולתת קצת הסיטוריה.. נקודה שחוזרת על עצמה לא מעט פעמים, כשהמדריך לא יודע אנגלית, זה קצת מסבך את העניינים..

בגדול, זאת חוויה מעניינת.. אם כבר הגעתם לעיירה אפשר לסגור דיל גם של קווי הנאסקה וגם של בית הקברות ביחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה