יום שני, 14 בספטמבר 2009

סלבדור

סלבדור, בירת מדינת באהיה, הידועה גם כעיר הקפווארה ועיר הקרנבל.. העיר עצמה היא ענקית ומונה כ- 2 מיליון תושבים.. ואפשר להתרשם גם מהתרבות שבה.. אני חושבת שהקרנבל זו האטרקציה המרכזית שלה, בין אם בשעות הבוקר והצהריים בעיר העתיקה (יותר משפחתי) או בשעות הלילה, במצעד שיוצא מאזור המגדלור (לא תראו פה ילדים קטנים זה בטוח). לכן כדאי מאד ואף מומלץ לברר את תאריכי הקרנבל מראש (בין ינואר לפברואר) ולתכנן את ההגעה שלכם בזמן.

הקרנבל
עם כל הכבוד למצעד המנצחות בריו דה ז'נירו, ולרקדניות עם הפייטים שזוהרות ומנצנצות, הקרנבל בסלבדור הוא באוירה אחרת לגמרי.. מי שחשקה נפשו במצעד שמח רועש מלא חיים והכי חשוב רוצה להיות מעורב בקרנבל ולא רק לצפות באחד המושבים באיזה אצטדיון, מוטב שיגיע לסלבדור. מרכז הקרנבל זה שיירה של בלוקוס (משאיות ענק) שעל כל אחת מהן עומדת להקה ומנגנת ושרה, בנוסף יש עליה אנשים שרוקדים. בין המשאיות תוכלו לראות אנשים רוקדים, בצידי הכביש תוכלו לראות אנשים רוקדים ועל חוף הים יש אנשים.. לא בהכרח רוקדים..
אז כבר אמרתי שבקרנבל הזה מעורבים, השאלה איך.. אז יש אפשרות לקנות חולצות של הלהקה שאתם רוצים לרקוד איתה (לפעמים קצת מגזימים עם המחירים.. בכל מקרה המקום מפוצץ בתיירים באותה התקופה), אפשרות נוספת היא לוותר על חולצה ולרקוד בין המשאיות וכך לעבור מלהקה ללהקה, מפינה לפינה ואם יש צורך לנוח.. זאת גם אופציה (למרות שהאזור מפוצץ באנשים..).
הקרנבל מתחיל בשעות הערב ונמשך עד שעות הבוקר למשך 5 ימים. אני מצאתי את עצמי רוקדת ומפזזת ריקודי שורות עם ברזילאיות מקומיות (בחיי שהן יודעות לזוז..) בתחילת הערב ולקראת הבוקר רוקדת בלי הכרה לצלילי השפה הפורטוגזית.
ועכשיו לחלק הפחות כיף אבל הכרחי.. קצת אזהרות, המקום צפוף.. שימו לב לא לקחת אתכם דברים יקרי ערך, בהינף יד יכולים לרוקן אתכם מהכיסים שלכם בלי שבכלל תרגישו.. אפילו מצלמות.. עם כל הרצון לתעד את החוויה הזאת כדאי לחשוב פעמיים, או לשמור טוב טוב, או פשוט לקנות מצלמה חד פעמית.. אמנם איכות לא משהו, אבל לפחות מצלמת..
אזהרה שניה, לבנות.. כדאי מאד להסתובב בחבורה שיש בה בנים.. עם כל הכבוד לעידן הפמיניזם ולזה שהאשה של המאה ה-21 יכולה לעשות הכל.. כשמסביבך המוני ברזיאלים שיכורים צפופים אחד לשני, אל תתפלאי אם פתאום יידבק אליך מישהו וינסה לבדוק את מידת החזייה שלך, או באיזה טעם הצוואר שלך.. לעומת זאת, יש להם נטייה להתרחק מבנות אשר מסתובבות עם בנים.. (לא עשיתי סקר על זה, זה לא הוכח מדעית.. אבל זאת המלצה שכדאי לקחת בחשבון..)
סך הכל לא צריך להסתובב בפחד ולהביט מעבר לכתף, צריך להנות ולעשות חיים, פשוט להיזהר.. זה הכל.

קפווארה
אז כמו שכתבתי קודם סלבדור היא עיר שבה תוכלו לראות לא מעט קפווארה, בחוף, ברחוב, רק צריך להסתכל סביב. מכיוון שהם מודעים לעובדה שלא מעט תיירים מגיעים לעיר, יש מקומות בהם אפשר ללכת ללמוד קפווארה.. מדובר בכמה צעדים בסיסיים, אבל יש משהו באמת מגניב בלרקוד ריקוד לקצב של מחיאות כפיים בתוך מעגל לצלילי שירים בפורטוגזית.. ולחשוב שבמקור זה היה ריקוד מלחמה..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה