יום ראשון, 6 בספטמבר 2009

קוסקו

קוסקו היפה שבפרו, היא אחת מהערים שכמגיעים אליהם ומרגישים כאילו חיים בתקופה אחרת.. יש משהו בבנייה, בתושבים באווירה שפשוט נותן הרגשה של קפיצה בזמן.


מעבר למראה המדהים של המקום, יש גם אוירה ממש טובה של מטיילים. אמנם יש המון ישראלים ומי שתכנן להתרחק שייקח את זה בחשבון. יחד עם זאת, אני מוכרחה לציין, שכבר ראיתי ישראלידות בחיי ובזאת שבקוסקו יש משהו לא מזיק ואפילו נחמד מאד, אז גם את זה תקחו בחשבון..


יש המון פאבים קבועים בהם גם תיירים נוטים להסתובב וגם תושבים מקומיים. כל מיני מועדוני סלסה בהם יש שיעורי ריקוד והכל באותו אזור במרחק של כמה דקות הליכה אחד מהשני.


אחרי יום בקוסקו אתם גם תשימו לב שיש המון כיתוב בעברית במסעדות, בתי קפה.. בקיצור, אנחנו על המפה ואנחנו נשארים על המפה (ותודה לטל ברודי).


היתרון בקוסקו שבעיר הזאת אפשר לעשות הכל.. החל מסיורים במוזיאונים שונים (יש לא מעט מקומות שמציגים את תרבות האינקה). ומן העיר אפשר לצאת למספר טרקים באזור.





מאצ'ו פיצ'ו- Machu Picchu


אחד האתרים היותר מפורסמים שקיימים בפרו, אליו ניתן להגיע מקוסקו, למעשה כל סוכנות תיירים אשר קיימת בעיר (ויש לא מעט), תוכל להציע לכם איזשהו דיל. יש אנשים שישלבו את הטיול למאצ'ו פיצ'ו עם טרק של מספר ימים לפני ההגעה אליו ויש כאלו שיעדיפו את הרכבת ולבלות שם יום אחד..


באתר המאצ'ו פיצ'ו ניתן לראות שרידי מבנים בהם חיו בני שבט האינקה. ברוב הפעמים תיפלו על מדריך שמדבר גם אנגלית ואז תוכלו גם לשמוע הסברים מפורטים ומעניינים על השבט, המנהגים, המסורת, ובין לבין להתרשם מהנוף המדהים (!) שיש כאן.





טרק אזאנגטה- Azangate Trek


אחד הטרקים שכמעט כל המטיילים (שהם חובבי טרקים כמובן..) עושים. הטרק נמשך 4-5 ימים. כל סוכנות תיירים (וכמו שכבר אמרנו, יש לא מעט..) תציע טרק בווריאציה קצת שונה, אבל האטרקציות הבסיסיות נשארות זהות. את הטרק מתחילים ברכב וומנקודה מסויימת עוברים לפרדות. במהלך הימים האלו עוצרים בלגונות יפהפיות, הרים מדהימים ומושלגים לנים בשטח באוהלים (תביאו בגדים חמים.. קפוא..) וקחו את ההליכה באיזי, הטרק במקום מאד גבוה, לא לכולם ההתחלה קלה.





טרק צ'וקאקיראו – Chocakiraoo Trek


העיר צ'וקאקיראו, נכון לעכשיו, העיר האחרונה שהתגלתה כשריד של שבט בני האינקה. את הטרק אפשר לעשות גם דרך סוכנות תיירים, אך רוב המטיילים עושים אותו עצמאית. המסלול הוא בערך 30 ק"מ לכל כיוון ויכול להמשך בין 3 ל- 5 ימים, הכל תלוי בקצב ההליכה שלכם. הטרק לא פשוט, הוא בעלייה ובפרו קל מאד לקבל מחלת גבהים. האזור עצמו יפהפה ובדרך רואים המון בעלי חיים, תשתדלו להיזהר מזוחלים לא מזוהים. שימו לב שבכניסה לעיר צריך לשלם (לא ברור על מה.. כשאני טיילתי שם אפילו מקומות לינה מסודרים לא היו והיינו צריכים לפתוח אוהל), אל תהססו להתמקח על המחיר..
למידע נוסף:
פרו
דרום אמריקה

תגובה 1:

  1. http://www.gringo.co.il/info.asp?linkID=398

    טרק צ'וקאקיראו – Chocakiraoo Trek

    סיפור דרך מפורט כיצד לעשות אותו!

    השבמחק