יום שני, 14 בספטמבר 2009

ריו דה ז'נירו

אחת הערים היותר מפורסמות ברחבי ברזיל שכמות תייריה ענקית. רבים בוודאי יטעו ויחשבו כי מדובר בעיר הבירה של ברזיל, אך אל תטעו לא מדובר בריו דה ז'נירו, אלא בברזיליה.
אז כמו שאמרנו, העיר מושכת אליה המוני מטיילים מכל העולם, במיוחד אל החוף המפורסם קופקבאנה, אשר באותו אזור תוכלו גם למצוא המון הוסטלים להתמקם בהם.. חשוב מאד, תכינו את עצמכם למזג אויר חם ולח.. וקחו בחשבון שעם כל הלחות והחום מדי פעם יש גשמים ואני לא מדבר על טפטוף.. אז אל תשכחו להצטייד עם כפכפים, בגד ים ומטריה..

חוף קופקבאנה- Copacabana
רצועת חוף ארוכה למדי אשר מתפרסת על כ-5 ק"מ. אחד החופים היותר מפורסמים ברחבי ברזיל. במהלך היום ניתן לראות על החוף המוני מתרחצים, מוכרים על החוף אשר מוכרים קוקוסים, תירס עם חמאה ועוד כל מיני מאכלים מקומיים (יש להם מן קטע כזה למכור שיפודים עם גבינה.. למרות החום..). בשעות הלילה, באזור הטיילת המקום עדיין הומה אדם, יש דוכנים שאפשר לקנות בהם כל מיני מזכרות הביתה, מסעדות שאפשר לאכול בהם, דוכנים קטנים עם מאכלים מקומיים. וכמובן, מי שיבלה את תקופת הקרנבל כאן יוכל לצפות במצעד המנצחות .

קורקובדו- Corcovado
תמיד כשמגיעים למקום חדש יש את המקומות שחובה להגיע אליהם, כי ז מה שכתוב במדריך וזה מה שהחבר'ה מהבית שכבר טיילו לפניך סיפרו שצריך לראות, וזה מה שכולם מסביבך בהוסטל עושים.. אז אני הולכת עם הזרם.. ואם כולם הולכים לקורקובדו, מה.. אני לא אלך?
הקורקובדו זהו אתר מאד מוכר, אולי בגלל התמונה המפורסמת של הפסל של ישו שניתן לראות בכל ז'ורנל תיירות של ברזיל.. הפסל עצום.. רק כשמגיעים ממש לידו מבינים את הגובה.. בערך 30 מטר, משך הבנייה של הפסל היה 5 שנים (!). כמו כן, הוא בנוי על הר כך שגם ניתן לראות אותו מרחבי העיר. כשמגיעים רואים שהפסל עם ידיים פתוחות, הפרשנות לכך היא חיבוקו של ישו את העיר. רוב המטיילים נוטים לעמוד ליד הפסל לפרוש ידיים ולהצטלם כמוהו.. אתם תראו שגם פה סינדרום העדר חוזר על עצמו.. (כן, גם אני הצטלמתי ככה..)


אצטדיון מרקנה- Estadio do Maracana
לא משנה איזה משחק, או איזה קבוצה משחקים באותו שבוע שאתם נמצאים בריו, בעיניי, חובה ללכת לראות משחק. אוהבים כדורגל, לא אוהבים.. זה לא משנה.. מדובר בחוויה תרבותית (כן, כן, תרבותית) שצריך לראות. אנחנו יכולים ללמוד מהברזילאים דבר או שניים על עידוד.. אצטדיון מרקנה הוא אחד המפורסמים והגדולים בעולם.. כמות האנשים שהוא מכיל עצומה כ-70,000.. במשחקים ממש חשובים הוא גם מכיל הרבה יותר. רק להיות במקום הענק הזה, זאת חוויה מאד עוצמתית.. כשרואים גם את כמות האוהדים ושומעים את העידוד.. זה אדיר.
מי שרוצה לברר על משחקים, הסעות למשחקים, מחיר כרטיסים, הדרך הנוחה ביותר לברר דרך ההוסטל שתשנו בו. בדרך כלל הם מארגנים הסעות ומוכרים את הכרטיסים במחירים סבירים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה