יום שבת, 12 בספטמבר 2009

פיסקו

עיירת נמל קטנטנה אשר בדרך כלל אנשים יגיעו אליה בדרך לאיקה, או מאיקה. גם פה מדובר במקום שאליו מגיעים מטיילים בשביל איזשהי אטרקציה מרכזית אחת ומיוחדת.

למי שיצא לשמוע על גלאפגוס לעניים.. בטח כבר שמע על פיסקו, ומי שלא.. זוהי הזדמנות טובה לקרוא על המקום. מעבר לכך, העיירה דיי משעממת ולטעמי גם לא מהיפות שראיתי, יש בה משהו קצת אפור. סיבה טובה לא להשתקע בה אלא פשוט להזמין כרטיסים לטיול בשמורה המפורסמת בפיסקו ומשם להמשיך אל היעד הבא שלכם באותו היום.


גלאפגוס לעניים- רסרבה נאסיונאל דה פארקאס (Reserva Nacional de Paracas)

אז נכון שבגלאפגוס באקוודור יש את הדבר האמיתי.. צמחיה שלא תיאמן, בעלי חיים מזנים שבחיים לא ראיתם ובגדלים עצומים.. אבל גם בשביל להגיע לשם צריך הרבה כסף (למי שיש 1500 דולר מיותרים שלא יחשוב פעמיים..).

אז המטייל הממוצע כנראה שיוותר על גלאפגוס שבאקוודור ובמקום זה יסתפק בגלאפגוס לעניים שבפיסקו. העקרון הוא אותו עקרון. עיירה קטנה עם המון בעלי חיים גם במים וגם ביבשה, עם צמחייה מסועפת ושונה בהחלט ממה שיש בארץ, רק בקטן יותר וחשוב מזה, זול יותר.

במהלך הטיול בפיסקו משכירים סירה ולוקחים אתכם לשיט במימי האוקיינוס השקט שם תוכלו לראות פינגווינים, כלבי ים, ציפורים שיחוגו מעליכם ועוד שלל זנים שונים של בעלי חיים. הסיור עצמו נמשך כשעתיים שיכולות להיות מענגות וקסומות, או מטלטלות וגורמות לבחילה (מומלץ מאד לקחת כדורים נגד בחילה מראש למי שיודע שיש לו בעיה עם תנועתיות יתר של סירות..).

במהלך הטיול בפיסקו, עוצרים בשמורה דה פארקאס שבעצם מורכבת מאיים שמורכבים מסלעים ענקיים. אז מעבר לזה שזאת נקודת מנוחה מוצלחת לכל אלו עם הבחילות, גם על האיים יש המון בעלי חיים ובהחלט יש מה לראות. לפי דעתי, על האי אפשר להתרשם בצורה הרבה יותר ברורה מכמות בעלי החיים, מהמראה שלהם והייחוד שלהם, מאשר הצפייה שלהם במים, שם הם חמקמקים ואפשר לראות אותם לשניות ספורות.. על האיים אפשר להתקרב אליהם יותר (כמובן עד גבול מסויים) ולצלם אותם (תמיד יש גם כמה שמנסים להצטלם איתם.. ישראלים לא מבינים שאם אומרים לפינגווין אל תזוז, הוא לא באמת יחכה שתבוא לידו ויגיד צ'יז, אבל זה נסיון יפה לכל הדעות).

לסיכום, כמה עצות לסגירת הטיול. אני ממליצה לתכנן ולסגור אותו מראש, כמו שאמרנו העיירה דיי משעממת ולחפש שם סוכנות תיירים אשר תמליץ על הסיור- מיותר, אין מה לחפש בעיירה יותר מדי. כמו שאמרתי בהתחלה, רוב המטיילים מגיעים מאיקה, אבל גם אם אתם עושים את המסלול בכיוון ההפוך ומגיעים מעיירה סמוכה אחרת, בכל הוסטל אשר תשנו בו יספרו לכם על טיולים שאפשר לארגן בעיירות וערים באזור, ביניהם יהיה גם את הטיול לרסרבה נאסיונאל דה פארקאס. בדוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה