יום רביעי, 30 בספטמבר 2009

טורס דל פאינה

טרק הטורס דל פאינה, או בקיצור הטורוסים, הןא אחד הטרקים המפורסמים בדרום אמריקה. אם הגעתם לאזור בעונה, סביר להניח שגם אתם מתכננים לעשות את הטרק המדובר.

הפארק הלאומי טורס דל פאינה (Torres del Paine), הינו פארק עצום בגודלו בו עושים מסלול של מספר ימים, נתון התלוי במסלול אותו תבחרו לעשות. הטרק לא פשוט ויש לא מעט הליכה, אך הנוף מרהיב שלושת עמודי הגרניט הניבטים על רכס הרי האנדים, מראה מדהים ומיוחד.

אז דיברנו על כמה סוגי מסלולים. בגדול יש את ה- W שהוא קרוי כך על שם הצורה שלו, הוא נמשך 4 ימים. ויש גם את ההיקפי שהוא נמשך 10 ימים (ואני מדברת על אלו שהולכים באיזי.. אני בטוחה שיש מטיילים שתקתקו את זה גם ב-8), ואז רואים את הטורוסים מכל הכיוונים.. אני החלטתי לשמור על שפיות דעתי ועל כוחי במותניי ובחרתי לעשות את מסלול ה- W (טורוסים מקדימה, או טורוסים מאחורה, עם כל הכבוד לעמודי הגרניט.. בעיניי ראית צד אחד, ראית את הכל.. טוב נו, אז אני לא בכושר שיא.)

אז מי נגד מי..

בגדול אפשר להתחיל את המסלול משני הכיוונים או טורוסים (עמודי הגרניט) בהתחלה, או טורוסים בסוף.. אנחנו החלטנו לבנות שיא ולהשאיר את הטוב לסוף.. (יש למה לצפות).

המסלול כאמור לא הכי פשוט בעולם, בטח לא כשמסתובבים עם הציוד על הגב (לא צריך לקחת את כל המוצ'ילה, תשאירו את התיק הגדול בהוסטל וקחו רק מה שאתם צריכים לקיימפינג בשטח ולטרק). עם כל הקושי הנוף משגע, רכסי הרים, אגמים, לגונות, קרחונים, נחלים ומגוון בעלי חיים ועופות מזנים שונים ומגוונים. מדהים. אז אני לא מפרטת לפרטי פרטים מה רואים בכל קילומטר חמישי כי חבל להרוס לכם את החוויה.. בכל זאת, כדאי לגלות בעצמכם.

כמה דברים שכדאי לדעת, את הלילות אפשר להעביר באיזורי קיימפינג מוגדרים בפארק, שבחלקם השינה היא חופשית ובחלקם צריך לשלם סכום סימלי.. חוץ מזה מי שממש רוצה להתפנק יש בקתות עץ שגם אפשר ללון בהן, אבל הן דיי יקרות (יקר יחסי כמובן). אנחנו חלפנו על פניהן, חולמים על לינה במקום עם תקרה וקירות, אך מה לעשות הישראלי המטייל החסכן (שלא נגזים ונאמר קמצן) השתלט עלינו וישנו באזור קיימפינג. לא כזה נורא האמת. אפילו דיי נחמד. ולסיום, טיפ חשוב בנוגע למזג האויר, העונה לטייל באזור פטגוניה בכלל, ובאזור של טרק הטורוסים בפרט מתאימה עד סוף פברואר. אחר כך כבר נהיה קר מדי, גשום מדי וסוער מדי ואין שום אפשרות לעשות את המסלול. אנחנו הגענו ממש בסוף פברואר ונקלענו לכמה מטחי גשמים בדרך שעוד היו נסבלים. כדאי לתכנן נכון את המעבר בין הערים בכדי להגיע בזמן. וכמובן, לפני שיוצאים לטרק אל תשכחו לברר את מזג האויר, בחבל פטגוניה הוא תמיד הפכפכך..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה