יום ראשון, 30 באוגוסט 2009

אגם טיטיקאקה

האגם הגבוה ביותר בעולם אשר ניתן לשוט בו. אני אתחיל ואומר שלכל אותם אנשים שיש קושי עם גבהים ונוטים לסבול מכאבי ראש וקשיי נשמה, מומלץ שיגיעו לאזור באופן הדרגתי. האגם ממוקם בגובה של 3800 מטרים, לא קל להתרגל לגובה שכזה. רוחב האגם הוא כ-8300 קמ"ר הוא משתרע על פני שתי מדינות, בוליביה ופרו. בצד הבולביאני בכדי להגיע לאגם צריך להגיע תחילה לעיירה קופה קבאנה.


קופה קבאנה

קופה קבאנה היא עיירה קטנה ודיי משעממת שהמטיילים המגיעים אליה יגיעו בעיקר בשביל לשוט באגם. בצד הבוליבאני אפשר גם לטייל במקבץ איים שמצויים בתוך האגם. אך רוב המטיילים מעדיפים לעבור לצד הפרואני ושם לטייל על האיים הצפים. את מי שבכל זאת זה מעניין, מומלץ לברר פרטים בסוכניות התיירים בקופה קבאנה.

מי שמתכנן להמשיך מבוליביה לפרו, המעבר יהיה דרך גבול ימי של אגם טיטיקאקה. יש גם מעבר גבול יבשתי בין קופה קבאנה לפונו בפרו (אבל זה כבר הרבה יותר משעמם..).


האיים הצפים

איים אשר נמצאים בצד הפרואני, בהם תוכלו להתרשם ממסורת ותרבות אשר מדגישים עד כמה המקום חשוב לתושבים.. תוכלו לראות שם צורות חיים המאפיינות את המסורת והתרבות עוד מלפני 100 שנה.

האיים הצפים הם איים מלאכותיים עליהם כביכול מתגוררים תושבים, אשר מייצגים תרבות של שבט בני האורו בעבר. כיום חיים שם תושבים מעורבים, אבל שמועות יגידו שהתושבים שרואים על האי הם רק ניצבים שבאים לתת show לתיירים. כך או כך.. זה עדיין מדהים.. יש על האיים צריפים קטנים, מבנים ותושבים והם באמת מציגים שם סגנון חיים שונה ומיוחד.

אחת השאלות שעולה ישר לראש שמגיעים, היא ממה לעזאזל עשוי האי.. הוא צף לגמרי על המים.. אז האי בנוי מצמח שגדל באגם ונקרא צמח הטוטורה, הוא דמוי קש ממש עבה ומצליח להחזיק המוני תיירים שרצים בהתלהבות ממקום למקום ואף מבנים וצריפים ועדיין לצוף. זה המקום גם לומר, שמומלץ מאד ללכת בזהירות.. האי צף, הוא לא יציב ובכל צעד מרגישים תזוזה קלה. נכון שזה מגניב ומלהיב, אבל חבל ליפול למים..

מסתבר שהדרך לשמר את האיים היא "לשפץ" אותם אחת לכמה חודשים.. השכבה התחתונה של הצמח מתבלה מקלפים אותה ובונים שכבה חדשה מלמעלה. בהחלט דורש תחזוק.. אבל זאת אטרקציה ממש מיוחדת.

על האיים יש משפחות (או משפחות ניצבות..), שמארחות חלק מהתיירים בבתים וממש מאפשרות להם לראות את אורח חייהם.. יש אפילו בית ספר (!). תוכלו לראות כי כל הבקתות והצריפים בנויים גם הם מצמח הטוטורה. בכל אופן, אני יכולה להמשיך לתאר ולתאר.. אבל אין על מראה עיניים בשביל להבין עד כמה המראה מיוחד.

שמעתי שיש גם אפשרות לישון על האי אצל משפחה שמארחת ומשכירה חדרים.. אני גיליתי את זה רק כשהגעתי לצד השני, אבל שווה לברר אם באמת קיים כזה דבר. השמועות אומרות שיותר זול שם, אבל מעבר למחיר, זאת צריכה להיות חוויה מיוחדת במינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה