יום שישי, 14 באוגוסט 2009

אל קלאפטה

אם הייתי צריכה לתאר במשפט אחד את אל קלאפטה, כנראה שהייתי בוחרת במשפט: כפר קטן, נידח ושומם בפטגוניה, שמצליח לשגשג מבחינה תיירותית בזכות אטרקציה מרכזית אחת- הקרחון המתנפץ.

אבל בפטגוניה כמו שרק פטגוניה יכולה להיות, גם כפרים נידחים יכולים להיות אטרקטיביים למדי.. פשוט צריך לדעת לאן ללכת, איפה לישון וכמובן, לא להיתקע שם יותר מדי, אחרת הנידחות של המקום תתחיל להשתלט עליכם.


הרבה מהמטיילים מגיעים לאל קלאפטה כי היא בסיס טוב ליציאה לטיולים, או לחזרה מהם. מקום טוב לנוח בו כמה ימים לאחר טרקים בסביבה הקרובה והרחוקה יותר כמו הטורוסים, הפיץ רוי או סתם מקומות קטנים הסמוכים לכפר..(כמובן שזה תלוי מאיפה אתם מגיעים ולאן אתם ממשיכים ללכת.. לא חייב להיות סדר מסוים..)

מבחינת מקומות לינה, יש המון! כמובן שהכפר מלא בתיירים לכן המקום ערוך בהתאם. שימו לב שאם שמעתם על הוסטל מסויים שממש בא לכם עליו, בררו מראש אם יש מקום, או שתזמינו מראש, כי קורה המון פעמים שההוסטלים פשוט מפוצצים ואז צריך להתפשר על איזה חור..

מבחינה קולינרית, יש פה מסעדות נחמדות, לא "נפלתי" מהאוכל.. אבל מצד שני, לא ממש גוועתי ברעב.


הקרחון המתנפץ- פוריטו מורנו

לעמוד מול איתני הטבע ולהרגיש כל כך קטן.. מדובר בקרחון עצום בגודלו.. מעל פני המים נראה את הקרחון נישא לגובה של 60 מטר, אך מסביבו יש מים שמסתירים את ה-130 המטרים הנותרים.. רוחבו כ-4500 מטרים, ואורכו 37 ק"מ (!).

הקרחון קרוי מתנפץ משום שבגלל שהקרחון מתקדם אל עבר המים וחוסם את מעברם, עד שהם מנפצים את הקרחון ומוצאים נתיב לעבור דרכו.. בעקבות התופעה הזאת, יש קולות נפץ ואם מחכים מספיק זמן וממתינים, ניתן לראות (ולשמוע כמובן), חלקים מתנפצים ומתנתקים מהקרחון.. כל מה שצריך להצטייד בזמן הביקור זה בביגוד חם, (קפוא שם.. ולא נראה לי שזאת רק הנטייה שלי לסבול מקור), מצלמה עם וידיאו כדי לתעד איזה חתיכת קרחון מתנפצת (תהיו עירניים!) וכמובן, סבלנות.. שווה לחכות למראה הזה..

ודרך אגב, אם אתם שולחים את הסרטון הביתה לחברים במייל.. אל תצפו לקריאות התפעלות.. צריך להיות שם בשביל להבין את העוצמה.. (כן, כן, חברים שלי לא יודעים להעריך!!)


Laguna Nimez

אז אם כבר הגעתם לאל קלאפטה, ברור שכדאי לנצל את השהות בשביל לטייל בעוד מקומות מלבד הקרחון המתנפץ. לגונה נימץ היא שמורת טבע, שמרוחקת מאל קלאפטה כקילומטר אחד. יש פה מסלול הליכה קצרצר, בערך חצי קילומטר מסביב ללגונה, המסלול הוא מעגלי, אם הגעתם ביום שמשי שבו יש מזג אויר סביר, הטיול שם ממש מהנה. יש פה הרבה ציפורי מים יפות, ולמי שלא מבין כלום בציפורים (כמוני למשל..) יש בכניסה לשמורה תמונות של הציפורים שתראו ליד הלגונה והסברים.. (חשבו על הכל הארגנטינאים..).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה