יום ראשון, 23 באוגוסט 2009

סנטה קרוז

למי שצריך עוד קצת זמן להתרגל לבוליביה.. מוזמן להגיע לסנטה קרוז. ולמען האמת גם מי שלא זקוק לעוד זמן להתרגל לבוליביה, מוזמן להגיע לסנטה קרוז.

העיר עצמה שונה מכל מקום בוליביה שראיתם עד עכשיו. העיר מפותחת ומתקדמת בצורה שלא תיאמן. החל מדרכים וכבישים, סוגי מכוניות והתושבים עצמם- גם הם שונים.

במבט אוירי, העיר בנויה טבעות אחת בתוך השניה (לי לא יצא לי לבדוק את העניין, אני לא כזאת גבוהה.. אבל אני מאמינה למה שכתוב בספרים למטיילים..)

קווי התחברה שיוצאים מהעיר מרובים למדי.. אפשר להגיע מסנטה קרוז להמון מקומות ברחבי בוליביה. מי שמתכנן להמשיך לברזיל, ייקח רכבת מכאן אל הגבול.


סאמאיפאטה- כאמור סנטה קרוז היא עיר מאד עירונית ומאד מפותחת, אך בסביבתה תוכלו למצוא המון עיירות נופש קטנות יפהפיות לנוח בהן. אחת מהן היא העיירה סאמאיפאטה.

העיירה יפהפייה נמצאת במרחק של כשעתיים נסיעה באוטובוס. הנוף שתראו כאן מדהים! רכסי הרים ירוקים ירוקים. בעיניי זה אחד המקומות היותר טובים שאפשר לשכוח את הזמן בהם.. במקום לבלות יום יומיים כמו שרק תכננתם, אפשר בקלות להימרח פה כמה ימים.. בעיניי זאת הזדמנות טובה לאגור כוחות לפני כל הטיולים והטרקים שניתן לעשות באזור, ויש לא מעט.

מי שיגיע לכאן בסוף השבוע יגלה המון תושבים מקומיים מסנטה קרוז. סאמאיפאטה הוא אתר הנופש אליו הם נוהגים לצאת ולנפוש בסופי שבוע.


-Agua Land פארק מים מגניב (!), שבחיים לא חשבתי שאני אמצא דווקא בבוליביה.. (אפילו לא דמיינתי.. הם לא מפסיקים להפתיע..). הפארק גדול ויש בו המון בריכות, אפילו בריכת גלים, מגלשות מים.. (זכרונות ילדות מפארק המים שפיים..). אפשר לבלות כאן יום שלם, המקום פתוח משעות הבוקר ועד הערב.

אפשר (ואף מומלץ) להתארגן כמה חבר'ה במונית, מצמצם עלויות (ובכלל, הרבה יותר כיף להשתולל בבריכה שאתה עם הרבה אנשים) ואפשר גם להגיע דרך אוטובוס.


Biocentro Guembe Mariposario- פארק הפרפרים הגדול בעולם. המקום מדהים, מיוחד, ושוב.. לא מה שחשבתם שתראו. ברחבי הפארק תוכלו למצוא המוני זנים של פרפרים שונים, המקום מוקף ברשת המשמרת את הפרפרים באזור. יש סיור ברחבי הפארק שנמשך כשעה וחצי, עם מדריכים דוברי ספרדית ואנגלית (מומלץ לבקש אנגלית מראש..), כך שאפילו אפשר להבין את ההסברים. אמנם הפארק קרוי על שם הפרפרים- שהם האטרקציה המרכזית, אך תוכלו למצוא פה עוד שלל דברים שתוכלו לעשות. יש ברחבי הפארק בריכות מים, מעין לגונות מלאכותיות שאפשר לשחות בהן, ניתן לשוט עם קיאקים בתוך בריכה טבעית, במקום יש מסלולי הליכה רגליים ואפילו אפשר לארגן פה טיולי סוסים.. בקיצור, גן עדן למטיילים. ולסיום, אחרי שטיילתם, שחיתם, עליתם למגדלי תצפית גבוהים בפארק.. אתם בטוח רעבים, אז יש פה גם מסעדה בה תוכלו לסיים את היום.. בעיניי, אתר חובה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה