יום שבת, 22 באוגוסט 2009

מנדוסה

עיר אורבנית למדי, אשר ידועה ביקבי היין המשובחים שלה. העיר עצמה מאד נחמדה שכדאי לבוא לכאן לסייר ביקבים השונים, אבל אני לא חושבת ששווה להישאר כאן יותר מכמה ימים בודדים.

חדי העין שביניכם וודאי ישימו לב, כי בזמן הטיול בעיר עצמה יש המון פארקים קטנים. המיוחד בהם שכל אחד קרוי על שם מדינה אחרת ברחבי העולם. אותי זה דווקא נורא הלהיב וחיפשתי את ישראל.. וחיפשתי וחיפשתי.. ואחרי שלא מצאתי, הסבירו לי שלישראל אין פארק.. יש טיילת. תמיד היינו מיוחדים..


יקבי יין- אז כמו שציינתי, המקום ידוע ביקבים הרבים שלו.. ולמעשה יש המון סיורים מודרכים ליקבים שונים. כשאני הגעתי לא היה לי מושג לאיזה יקב ללכת.. אז פשוט ניגשתי לאינפורמסיון, קצת ביררתי על יקבים.. קצת על סיורים.. (ביררתי, על מי אני עובדת, עשיתי "כן" עם הראש למקום הראשון שאמרו לי.. הפקיד במודיעין דיבר ספרדית נורא מהר..) ואחרי שהבנתי לאן מועדות פניי.. לקחתי אוטובוס והגעתי לאזור יפהפה.. שטחים ענקיים של כרמים.. אזור כפרי ושקט בתוך עיר גדולה. הסיור היה מעניין (בספרדית.. באמת שווה לברר קודם איפה יש הדרכות באנגלית), כמובן שיש גם טעימות של יין (מזל שלא צריך להבין שפה כדי להעריך יין טוב.. והיינות שם מעולים).. וגולת הכותרת, היא שרוב הסיורים הם בחינם.. כן, כן, יש המון כרמים, המון יקבים, המון מפעלים לייצור יין ו.. סיורים בחינם (כמעט) בכל אלו!


ראפטינג- אז כמובן שלסייר ביקבי יין זה מעניין, אבל זה מעניין בהילוך נמוך. לכל אלו ביניכם שמחפשים קצת יותר אקשן.. לא רחוק ממנדוסה יש אזורים בהם ניתן לעשות ראפטינג. כל מה שאתם צריכים לעשות, זה לטייל קצת בעיר, להיכנס לסוכנות תיירים שנראית לכם, לברר על דיל מעניין- יש כל מיני רמות של ראפטינג, יש גם מקומות שניתן לשלב את הראפטינג עם טרקים קצרים.. ולצאת אל הדרך.


Puente del Inca- הזדמנות טובה גם להשתכשך במים וליהנות מקצת ארכיאולוגיה. החדשות הרעות הן שבשביל להגיע לאזור צריך לנסוע 4 שעות.. (אחרי שחוצים את המרחבים של דרום אמריקה.. קצת נמאס מנסיעות), אבל אני דווקא שמחתי שנסעתי לאזור. במקום יש עתיקות, למעשה הבנתי שזה אחד המקומות עם העתיקות המרשימות ביותר ברחבי ארגנטינה. תזהו את המקום כי הוא בנוי בצורת גשר שעובר בדיוק מעל נהר מנדוסה. בגשר עצמו יש מבנים שונים, חדרים שניתן להיכנס אליהם ולהתרשם.. לסיום תוכלו לקנח בבריכת מים חמים ולהתרווח..


לסיום, אני רק רוצה לציין, אני נהנתי במנדוסה.. אבל כמו שאמרתי בהתחלה, צריך לדעת לאן הולכים ולהיות כמה ימים.. אם לא יודעים מה לחפש בעיר, השהות בה יכולה להיות משעממת למדי.., בגדול אני מאמינה שצריך לזרום בטיול, אבל מנדוסה זאת דוגמה טובה לזה שלפעמים צריך לעצור רגע לתכנן מה רוצים לראות.. ולהמשיך למקום הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה