יום ראשון, 30 באוגוסט 2009

סאלאר דה אויוני

סאלאר דה אויוני הוא טיול ג'יפים שעושים במשך 4 ימים במהלכו רואים את מדבריות המלח המפורסמות. רוב המטיילים יוצאים לטיול מאויוני. עיירה קטנה, לא מעניינת יותר מדי.. הדבר היחיד שצריך לעניין אתכם (ויש כאן בכמויות) זה סוכנויות התיירים שמוציאות את הטיול. המחירים של המקום לא זולים בגלל שכל מהותו הוא תיירות נטו, אז תרגישו חופשי להתמקח ואם המחיר לא נוח.. חפשו חברה אחרת.. יש לא מעט.

כמו כן ניתן להתחיל את הטיול מהכיוון ההפוך, מטופיזה גם הוא 4 ימים.. היתרון, שמגיעים למדבריות המלח ביום האחרון.. בהחלט שיא בפני עצמו.

לא משנה באיזה חברה תחליטו לנסוע בסופו של דבר, החבילה אמורה לכלול נהג (שהוא גם המדריך בטיול.. לרוב הוא לא יודע אנגלית.. הזדמנות טובה לתרגל את הספרדית שלכם), מבשלת שהיא דואגת לכל הפן הקולינרי של הטיול (הם דואגים לאוכל ולמים) והחבר'ה בג'יפ (6 אנשים).

כאמור במהלך הטיול ניתן לראות המדבריות בתחילת הטיול או ביום האחרון (תלוי מהיכן מתחילים), אך מלבדן יש עוד המון מקומות מדהימים שרואים במהלך הטיול.


Laguna Verde

או בעברית הלגונה הירוקה. כשמה כן היא. במהלך המסע הזה מגיעים אל אגם יפהפה בצבע ירוק.. אם תגיעו בסביבות הצהריים תוכלו לראות כיצד צבעו משתנה מירקרק לכחול. המראה מדהים.. בהחלט משהו שלא רואים בכל יום.


Laguna Colorada

הלגונה הצבעונית. מופע מדהים של צבעים על פני אגם גדול. נראה כאילו הקשת פרוסה על האגם עצמו. על שפת האגם ובתוכו תוכלו לראות את ציפורי הפלמנגו.. אם יהיה לכם זמן, בקשו מהנהג להתקרב קצת ולראות את הציפורים מקרוב.. מחזה מדהים.. לא בכל יום רואים את הציפור הזאת לא בגן החיות..


Sol de Maniana

גייזרים, מעיינות מבעבעים אשר יוצאים מהאדמה. הוא נקרא סול דה מניינה כי הוא מתפרץ השכם בבוקר. אל הגייזר מגיעים לרוב ביום השלישי אם מגיעים מאויוני, או ביום השני מכיוון טופיזה.


Isla de Pescado

משמעות השם, אי הדג. למעשה מדובר בפארק עצום של קקטוסים ענקיים.. הוא נמצא ממש בסמוך למדבריות הסאלאר.. בפארק יש איזורים גבוהים יותר ואיזורים גבוהים פחות. מי שיעלה עד למעלה יוכל להתרשם מהנוף המדהים של מדבריות המלח..


Salar de Uyuni

מדבריות המלח המפורסמות.. למעשה מדובר במדבר המלח הגדול בעולם, הוא מתפרש על גבי רוחב של כ-12 אלף קמ"ר. לרוב מגיעים למדבריות בזריחה.. כך שהמראה של השמש היוצאת מן האדמה מדהים.. השמיים משנים את צבעם בשלל גוונים.. השקט.. ומסביב רק מלח.. מדהים!

האטרקציה המרכזית במדבריות היא התמונות. לכולם בטח יש איזה חבר שחזר מהטיול והראה לכם את התמונות פרופורציה המפורסמות. מסתבר שזה קטע חזק במיוחד אצל הישראלים.. אני עשיתי את הטיול הזה עם עוד שתי ישראליות, שני אירלנדים ואנגלי אחד.. מיותר לציין שברגע שהגענו, הישראליות שבחבורה רצו להצטלם.. האירלנדים והאגנלי נותרו פעורי פה מהרעיון הגאוני..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה