יום שבת, 15 באוגוסט 2009

מפלי האיגוואסו- ארגנטינה

מפלי האיגוואסו, מחזה אדיר של הטבע. המפלים ממוקמים על הגבול שבין ארגנטינה לברזיל בפארק נאסיונל איגוואסו (למען האמת, הם ממוקמים על משולש הגבולות ברזיל ארגנטינה פפארגוואי, אך לא הרבה מטיילים מכיוון פארגוואי..).

הצד הארגנטינאי נמצא בעיירה פוארטו איגוואסו. אחת הדילמות המרכזיות שהמטייל הישראלי מגיע אליהן כשהוא מגיע לאזור המפלים היא באיזה צד לבקר.. מצד אחד אומרים שהצד הארגנטינאי אטרקטיבי יותר ואפשר ממש להתקרב למפלים, ויש שיגידו שבצד הברזילאי הנוף פנורמי יותר והתצפית למפלים טובה יותר.. ואני אומרת, מה זה משנה?? לכו תראו את שניהם!! בסך הכל גבול מפריד ביניהם.. ואתם כבר הוצאתם את מיטב כספיכם על כרטיס טיסה, ואתם כבר נמצאים בדרום אמריקה, וכבר ממש הגעתם עד לאזור הגבול.. אז "לבזבז" עוד יום על לראות מפלים.. בחיי שזה לא כזה סבל.. אני חושבת שאתם תשרדו את זה..

ואחרי שאמרתי את דעתי בעניין.. אפשר להמשיך.


אז אמרנו שהמפלים מדהימים, נכון? אז מעבר לזה שהם עצומים, ובצד הארגנטינאי אפשר גם להוסיף עוד כמה פזו ולהתקרב למפלים עם סירות מנוע (ולהירטב לגמרי..). אני מניחה שלחלק מכם זה נשמע טפשי.. מה יש להתלהב ממפלים.. אז לכל הסקפטים שביניכם.. תהיו בטוחים שלא מדובר במפל הלבן והמפל השחור בנחל אל על..

ברחבי הפארק יש צמחייה ענפה ומדהימה, המון בעלי חיים מעניינים, שלל ציפורים (שכנראה לא תדעו איך קוראים להם..) ומסלול שלם של הליכה שאפשר לטייל בו ולראות את כל המפלים בפארק מכל הזויות האפשריות.. וכמובן, לנצל את המצלמה שקניתם במיוחד בשביל הטיול ולהצטלם בכל פוזה אפשרית..

הפארק עצום בגודלו ואתם יכולים לבחור לטייל בו ברגל, או להיכנס לעובי הפארק על ידי רכבת קטנה (מזכירה את הרכבת של הלונה פארק).

ברחבי הפארק יש גם אי קטן שנקרא סן מרטין. האי ממש יפה, וגם שם יש מסלול הליכה קטן. מומלץ מאד. שימו לב שלאי אפשר להגיע עד שעות מסויימות, כי יש סירה שמובילה אל האי. כשאני הייתי שם כמעט ופספסנו ותפסנו את הסירה האחרונה והיא היתה בשעה 16:00 (אם אני לא טועה.. כדאי לברר במודיעין בכניסה). בקיצור, לא כדאי להחמיץ.


סביר להניח שמשך הטיול בפארק ייקח לכם יום שלם, באמת שיש מה לראות. וסביר להניח שגם תהיו רעבים במהלך השהות בפארק.. קחו בחשבון שהמחירים יקרים.. אחרי שמתרגלים למחירים הזולים של ארגנטינה, קשה להתמודד עם תפריטים יקרים פי שניים. למי שמתכנן לקנות שם אוכל, כנראה שלא תפשטו את הרגל, אמנם יקר אבל לא תצטרכו למשכן כליה, אז בתאבון. ומי שחוסך את כספו בטיול, פשוט תכינו סנדוויצ'ים מההוסטל שאתם באים ותביאו אותו אתכם לפארק.

ומי שתכנן לקנות מזכרות בפארק כדי להביא לאבא ואמא.. אז אותה הערה תקפה גם לפה.. (חוץ מהקטע של להכין סנדוויצ'ים בהוסטל, זה לא כל כך יעזור לכם פה..)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה