יום ראשון, 23 באוגוסט 2009

לה פאז

ברוכים הבאים לבוליביה.. ואם כבר הגענו לבוליביה, אז מקום ראשון שצריך לדבר עליו- לה פאז.

עיר הבירה של בוליביה, אליה תיירים עולים לרגל למטרה קדושה אחת.. פליזים! טוב, אז קצת הגזמתי.. לא רק פליזים.. יש גם המון פיצ'פקס אחרים.. אבל על זה נדבר אחר כך.

לה פאז עצמה היא עיר מאד מיוחדת, בנויה בתוך עמק מוקף הרים. שונה מאד מהעיירות הקטנות בבוליביה. היא מאד מסחרית ומאד ערוכה לתיירים, מבחינת סוכנויות תיירות, מקומות לינה, מסעדות, בנקים, דואר ואפילו סניף של חברת התעופה של איבריה, למקרה שאתם צריכים לשנות תאריך טיסה. במקום כמו בוליביה, ברגע שמוצאים פינת ציוויליזציה, צריך לנצל אותה..


שווקי לה פאז- לה פאז ידועה בשווקיה.. ואין ספק שגם אנחנו ידועים בקרב השווקים. המוכרים כל כך רגילים לתיירים ישראלים שכבר למדו להתמקח בעברית.. (ולמקרה שתהיתם, ישראלי טוב תמיד מנצח בהתמקחות..)

זוהי נקודה בה סוף סוף אפשר לעצור ולעשות קניות.. קניות.. ועוד קניות.. סביר להניח כל המסע הזה לא יכלול פריט אחד לעצמכם.. פה מתארגנים על מתנות, מזכרות, ואפילו אפשר להזמין פליזים מיוחדים.. היתרון של שווקי בוליביה הוא המחירים המגוחכים.. עוד יתרון, שלא צריך להיסחב עם כל העומס הזה כל הטיול.. הדואר במרחק מונית.. והמחיר לשלוח חבילה לארץ לא היסטרי..


שוק המכשפות- אם כבר אנחנו מדברים על שווקים.. מסתבר שגם לבוליביאנים יש את הקמעות שלהם (הרב כדורי זאת לא המצאה שלנו..). בתוך השוק תוכלו למצוא דוכנים עם דברים שבחיים לא חשבתם שתראו.. מאבנים למזל ואבנים למרפא ועד צנצנות עם עוברים של חיות שונות (משומרים כמובן).

אני נמנעת מלפרט על שלל הדברים (כן, הזויים לחלוטין) שתראו כאן, חבל להרוס את החוויה של ההלם הראשוני.. בכל אופן, אותי כאמור, זה הפליא מאד.. אבל אצל התושבים הבוליביאנים ההתעסקות עם אמונות תפלות ואיך לסלק מזל רע, זה דבר מאד מקובל.


כלא סן פדרו- אחד המקומות שמנסים להוביל אסירים לשיקום חייהם בדרך מאד מיוחדת.. אותי זה הדהים שמכל המקומות בעולם.. זה קיים דווקא בבוליביה.

הרעיון השיקומי של הכלא, הוא שהאסיר צריך להרוויח את מקומו ובונה לעצמו חיי כלכלה ממש כמו מחוץ לכלא. נתחיל מזה שהוא צריך לרכוש את המקום בו הוא יגור.. וזה יכול להיות בדירה מרווחת, או בבית קטן ועני. הכל תלוי בכמה יעבוד וכמה כסף ישתכר. המקום עצמו נראה כאילו הוא עיר בפני עצמה.

את מי שזה מעניין (לא כל מטייל רוצה להיתקל בבתי כלא בטיול שלו), אפשר לבוא לסייר כאן. צריך לשלם בכניסה ולהביא דרכון.


Chacaltaya- אתר סקי אשר נמצא במרחק של כשעה וחצי נסיעה מלה פאז. האתר בגובה של 5,400 מטר, למעשה הוא נחשב לאתר הגבוה בעולם ואכן מרגישים את הגובה.. סובלי מחלות הגבהים קצת יתקשו להתרגל אליו.. (העלייה לא הדרגתית כל כך), אני ממליצה להצטייד בעלי קוקה.. זה בהחלט עוזר למחלות גבים אם שותים אותם בתוך תה.. (אני גם ראיתי כמה שפשוט לעסו אותם כמו שתימנים לועסים גת.. מר ומגעיל, אבל עוזר)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה