יום ראשון, 30 באוגוסט 2009

סוקרה

אין ספק שבוליביה היא מדינה מאד מיוחדת.. כל כך מיוחדת שיש לה שתי ערי בירה. הראשונה, לה פאז הידועה לכל.. אבל מסתבר שסוקרה היא עיר הבירה השנייה של בוליביה. שניסיתי לברר למה, לא כל כך היה ברור (אפילו לא תושבים.. התשובות היו חלוקות).. משהו שקשור כנראה לחלוקת סמכויות בין הערים בין לה פאז וסוקרה.

אז בואו נתמקד קצת בסוקרה. העיר נעימה מאד ויפה. קיימים בה המון מבנים מרשימים ומעניינים. התרבות היא משהו מאד מושרש, אולי בגלל שבתוך העיר יש אחת האוניברסיטאות היותר מוכרות בבוליביה.

גם הנוף של האנשים יהיה שונה ממה שהתרגלתם עד כה בבוליביה. תוכלו למצוא הרבה אנשים צעירים- סטודנטים ברחבי העיר וקצת פחות צ'ולות (צ'ולה= אישה מבוגרת לרוב, עם צמות ארוכות (תוספת שיער לגמרי..), כובע רחב שוליים ושמלה מצועצעת. כשתראו צ'ולה, אתם לא תפספסו).


דינו טרקס

סיור שבעיקרו רואים שרידי עקבות דינוזאורים. טוענים שהתפרצות הר געש גרמה לייבוש עקבות ליד אגם שדינוזאורים היו מגיעים אליו.. בגדול, הסיור נחמד יש גם הסברים מעניינים. אני יצאתי מהסיור הזה אמביוולנטית משהו.. מצד אחד, באמת שהיה לי מעניין, מצד שני לא יכולתי לתהות אם לא מדובר בטריק תיירותי זול.. תשפטו בעצמכם.


Casa de Libertad

בית העצמאות. מוזיאון אשר מציג את השתלשלות ההיסטוריה של מדינת בוליביה ו.. שימו לב.. יש הדרכות באנגלית (!). (למרות כל הפיתוח התיירותי של הוסטלים ומסעדות.. הרעיון של סיורים באנגלית עדיין לא חזק בדרום אמריקה.. לכן בכל מקום שיש אנגלית- זאת חגיגה!). בעיניי הסיור היה מעניין מאד. כל ההיסטוריה של הכיבושים בדרום אמריקה בעבר מאד משפיעה עליה כיום. זה דיי מסביר את ההבדלים העצומים שקיימים ברחבי היבשת מבחינה תרבותית. אבל מה שמעניין אותי לא בהכרח מעניין את כולם.. אני ממליצה על הסיור למי שמתחבר לכל הקטע של תרבות ומוזיאונים. אם הייתם נוהגים להירדם בשיעור היסטוריה בבית ספר, אתם יכולים לוותר..


Tarabuco

כפר קטן וחביב אשר ממוקם במרחק של בערך שעתיים נסיעה מסוקרה. האטרקציה המרכזית להגיע אליו, היא השוק שיש בו. השוק מתקיים רק פעם בשבוע, בימי ראשון (כדאי לברר שלא שונו הימים). למעשה הוא מאד מוכר בקרב המטיילים ולכן גם מאד מתוייר.. עובדה אשר נותנת לגיטימציה למוכרים להעלות מכירים (המוכרים כאן קשים יותר מהמוכרים בלה פאז.. אבל זה לא מה שימנע מבעדכם לנסות להתמקח..). אם לומר את האמת, אני חייבת לציין שהשוק באמת מאד יפה. יש כאן עבודות אריגה שנעשו ביד. דברים מדהימים. וכמובן, שוק זה תמיד מקום טוב לקנות ולקנות.. (הבעיה היא כשחוזרים לארץ נתקעים עם המון שטויות שלא ברור מה עושים איתן..) בשביל להגיע לכפר יש קווי אוטובוסים שונים. אני ממליצה על מוניות שירות (יש גם משאיות), התדירות שלהן תכופה יותר..



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה