יום שבת, 15 באוגוסט 2009

קורדובה

אם הייתי צריכה להקביל את קורדובה לאחת הערים בישראל, כנראה שהייתי מקבילה אותה לבאר שבע. ולא, לא הייתי עושה את זה בגלל שהערים הן תואמות בנוף העירוני, וגם לא הייתי עושה זאת בגלל הדמיון בין התושבים. הייתי מקבילה אותן משום ששתי הערים הן ערי סטודנטים. בבאר שבע, הסטודנטים והאוניברסיטה הם חלק גדול מאד מהעיר. וגם בקורודבה, הסטודנטים וחמשת האוניברסיטאות, הם חלק גדול מאד מהעיר.

אה, רגע, יש הבדל קטן. בקורדובה הלימודים הם בחינם..


העיר עצמה היא עיר בעלת אופי קתולי.. זה לא שתלכו ברחובות ותרגישו שמנסים לגרום לכם להתנצר, אל חשש.. אבל אם ברחבי ארגנטינה, יום ראשון הוא יום חופש.. אבל עדיין הערים השונות ישקקו חיים. בקורדובה ביום ראשון.. העיר סגורה ומסוגרת. כמעט ולא תמצאו חנויות פתוחות.

יחד עם זאת, למרות האופי הקתולי שלה, העיר מלאה בצעירים, מלאת חיים ותוססת בשאר ימות השבוע.


חיי לילה-

אני מתחילה ישר עם חיי הלילה, יש כאן המון מסיבות והמון מועדונים של סטודנטים (ממליצה על ה-mitre) גם כאן תגלו שיודעים לדחוס טוב טוב למועדונים. חשוב לציין שחיי הלילה פעילים בעיקר בסופי שבוע, מהלך השבוע יותר שקט כאן.. יש גם המון פאבים וסתם מקומות לשבת בהם. ובניגוד למקומות היותר מתויירים בארגנטינה, פה לא תמצאו בכל 5 מטרים פרצוף ישראלי מוכר.. אני ניצלתי את ההדמנות בשביל להתחבר עם צעירים מקומיים שלומדים באזור ולשמחתי גיליתי שלא מעט דוברים אנגלית (בכל זאת סטודנטים..), כך שגם יכולתי לתקשר איתם ולא רק לשאול כמה עולה חדר ללילה בספרדית עילגת..


אז אחרי שציינו מה עושים פה בלילה, בואו נדבר על האפשרויות שלכם במהלך היום. קודם כל, תמיד אפשר להסתובב ברחובות ולהתרשם מהעיר, יש פה צורת בנייה מעניינת. בחלקיה היא מאד מודרנית ובחלקיה היא ישנה מאד. יש את המדרחוב בו אפשר לעשות קניות (יש אפילו שדרה שלמה של חנויות נעליים.. רק חנויות נעליים!)


הבית של צ'ה גה ווארה-

הבית בו חי צ'ה גה ווארה כילד ונער. הבית לא נמצא בתוך קורדובה, אלא במרחק של כ-35 ק"מ מהעיר באזור אשר נקרא אלטה גרסיה. בתוך הבית אין הדרכה, אך ניתן לקבל בכניסה חוברת אשר מסבירה על כל פינה בבית.. שימו לב, תגלית מרעישה.. יש כאן גם חוברות באנגלית!! (סוף סוף מקום אשר מכין את עצמו לתיירים..)

אני דווקא נהנתי מהסיור בבית, כי מעבר לכל העובדות ההיסטוריות שרוב האנשים מכירים על האיש, הוא מוצר גם באופן יותר אישי, אפילו מכתב אשר כתב לאשתו מוצג באותה חוברת, בה באמת מבינים את ההתחבטות שיש לאיש אשר נתפס כמהפכן גדול, אך מצד שני מתקשה בשל כך להיות איש משפחה..


צניחה חופשית-

מלבד בואנוס איירס, קורדובה היא מקום נוסף אליו מגיעים המטיילים בשביל להתנסות בצניחה חופשית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה