יום שישי, 14 באוגוסט 2009

אל צ'לטן

במרחק של כ-5 שעות מאל קלפאטה, מצויה לה עיירה קטנטנה שמונה כ-350 תושבים.. ושלא תטעו, זה שמבקום יש מעט אנשים לא אומר שהוא לא מיושב.. למעשה תוכלו למצוא בו אכסניות ואף מסעדות.. הטריגר ליישב את האזור היה חלק מהסכסוך התמידי הקיים בין צ'ילה לארגנטינה. עוד מלפני 20 שנה צ'ילה תבעה את המקום לגבולותיה והארגנטינאים, בכדי לחזק את מעמדם באזור התחילו לבנות.. ואני קוראת לזה התנחלויות.. חומה ומגדל..

מה לעשות, ההיסטוריה לא משתנה, רק חוזרת על עצמה והפעם- בספרדית!


Cerro Fitz Roy

העיירה כאמור, קטנה ושקטה. המון מטיילים מגיעים אליה בגלל שמורת הטבע היפהפייה סרו פיץ רוי.

בשמורה ניתן לראות רכס הרים הנישא לגובה של 3500 מטר. המראה של הרכס המושלג בשילוב של כל הירוק של הצמחייה מסביב, מרהיב ביופיו. למי שמתכוון לטרק על הרכס, אני יכולה לומר שמראה הנוף של רכס ההרים הוא רק קצה הקרחון.. הדברים שרואים כשמטיילים על הרכס מדהימים!

אז בואו נדבר קצת על הרכס (יותר נכון אני אדבר, אתם תקשיבו) הרכס ממוקם צפונית לאגם ויידמה, כך שאם אתם עומדים על הרכס ורואים מלמעלה אגם, אז זה זה. על הרכס יש המון צוקים והמון קרחונים. המוכרים יותר למטיילים הם סרו טורה ואל צ'לטן. הצוקים ברכס מורכבים מגושי גרניט עצומים, שישאירו אתכם (אותי לפחות..) עם פה פעור לנוכח המראה.


אם אתם כבר מגיעים לאזור, אני מניחה שאתם מתכננים לעשות את הטרק על הרכס. הטרק יכול לנוע בין 3- 5 ימים. תלוי איזה מסלולים תבחרו לעשות. יש שני מסלולים קצרים שרוב המטיילים משלבים ביניהם.

בינינו, אני חושבת ש-3 ימים דיי ממצה את עצמו. הרכס נראה אותו הדבר גם ביום הרביעי וגם ביום החמישי.. הרגליים לעומת זאת, כבר לא..

המסלול שרוב המטיילים עושים זה המסלול שיוצא מהעיירה אל צ'לטן ובסוף היום מגיע ללגונה אל טורה (שממוקמת על סרו טורה), שם מבלים את הלילה (יש אזור לקיימפינג). למחרת אפשר להמשיך לטפס אל הסרו טורה (תכינו את עצמכם לטיפוס בגובה של 3100 מטר..), או להמשיך לכיוון הלגונות (חפשו במפה את הדרך ללגונה קפרי). בין אם בחרתם להמשיך לכיוון ההר ובין אם בחרתם ללגונה, בשביל להעביר את הלילה השני כדי להמשיך לכיוון ריו בלאנקו, גם שם יש מחנה קיימפינג. בבוקר השלישי יוצאים לכיוון לגונה בשם דה לוס טרס. שם, תוכלו לראות את הלגונה היפהפייה, אבל בינינו, היא מתגמדת למראה הנוף לכיוון הפיץ רוי. שווה כל רגע של הליכה..

אני סיימתי את הטרק שלי אחרי היום השלישי וחזרתי לאל צ'לטן, מי שרוצה להמשיך.. חפשו את הכיוון ללגונת פיאדרס בלאנקאס, יותר מזה אני לא יכולה לעזור לכם..

יש גם אפשרות לטפס על ההרים.. אבל את זה, למיטב הבנתי, עושים רק מטפסי ההרים המקצועיים שמגיעים עם הציוד הדרוש..

והכי חשוב.. תשאירו את הציוד שלכם באכסנייה שתתמקמו בה באל צ'לטן. קחו אתכם רק מה שצריך.. לא את כל המוצ'ילה.. חבל על הגב.

2 תגובות: