יום שלישי, 4 באוגוסט 2009

בואנוס איירס





בואנוס איירס, לקחת פיסה מהנוף הארכיטקטוני של אירופה ולשתול בלב דרום אמריקה. עיר יפהפייה ומיוחדת, המבנים, התרבות, האנשים.. בהחלט מקום שחובה להגיע אליו. ברוכים הבאים לבירת ארגנטינה!



יש משהו בעיר הזאת שגם אם תכננת להישאר בה רק שבוע, אתה יכול למצוא את עצמך נשאב אל האוירה, השווקים, מקומות הבילוי ובלי לשים לב כבר העברת חודש בעיר ואתה עדיין עם טעם של עוד.








אז יש כמה מקומות שממש לא כדאי להחמיץ..



בוקה- חובבי הכדורגל של ארגנטינה שביניכם ישר יקשרו את השם עם הקבוצה בוקה ג'וניורס, אבל מלבד העובדה שמכאן מגיעה הקבוצה המפורסמת, מדובר בשכונה יפה צבעונית למדי, תוכלו לראות קירות של בתים עם ציורי קיר מיוחדים, רקדני טנגו שרוקדים בפינות רחוב ואפילו רקדנים שרוקדים בפתחי מסעדות (מה לא עושים בשביל למשוך תיירים.. וזה עובד..).








סן טלמו- שכונה מאד מיוחדת אשר הצליחה (ועדיין מצליחה) לשמור על האותנטיות שלה, הבתים, המדרכות, הרחובות.. ממש להכנס לתקופה אחרת.



גם כאן המקום נודע בשווקים המיוחדים שלו. תוכלו למצוא כאן מדוכנים של פיצ'פקס קטנים (תמיד איכשהו אתה מוצא את עצמך קונה עוד איזה שטות למשפחה בבית..) ועד חנויות של עתיקות.








אצטדיון בוקה ג'וניורס- אם כבר דיברנו על בוקה, אז מומלץ מאד לברר איזה משחקים יש בזמן שאתם נמצאים בעיר וללכת לראות משחק. אני מודה ומתוודה שאני לא מבינה כלום בכדורגל, אין לי מושג מה זה נבדל וקרן מבחינתי זה מונח שלמדתי בשיעור הנדסה בכתה ד'.. אבל.... אני חייבת לציין שאחרי כמה דקות באצטדיון הבנתי מי נגד מי (טוב, אז אולי קצת הסבירו לי ) ובכלל.. האוירה, האוהדים, הטירוף שיש בקהל.. שווה כל רגע!








גן החיות בלוחאן- או בשפת המקומיים זאולוגיקו לוחאן- גן חיות בו ניתן להיכנס לכלובים ולהצטלם עם בעלי החיים, כלוב האריות למשל.. את החיות מסממים מראש, לכן כנראה שכשתגיעו לכלוב תמצאו אריה מנומנם..



גן החיות נמצא במרחק של שעה וחצי נסיעה (בערך), בכדי לשלם על הנסיעה באוטובוס יש מן מדחן למטבעות. למה זה חשוב..כי אפשר לשלם רק עם כסף קטן. תכינו את הכסף לנסיעה מראש כדי לא להתקע בדרך חזור בלי אמצעי תשלום.. גן החיות נמצא באזור דיי שומם ואתם לא תמצאו מקום לפרוט בו שטרות של כסף..








צניחה חופשית- הרבה מטיילים מנצלים את השהות בעיר כדי לצנוח... הרבה יותר זול מאשר בארץ, חוויה חד פעמית (או רב פעמית למי שקיבל חשק..), בעיניי אחד הדברים היותר מדהימים שעברתי בחיים! תבררו דרך ההוסטל שתישנו בו פרטים על מחיר, עם/בלי צילומי וידאו וצילומי סטילס.








אז אמרנו שיש מה לעשות ויש מה לראות במהלך היום. לשמחתכם גם במהלך הלילה יש המון מקומות לבילוי..



האופרה ביי- מועדון לילה גדול ששמו הולך לפניו.. חמש רחבות ריקודים שונות, מוסיקה טובה גם מקומית וגם בינלאומית, תיירים מכל העולם, תושבים מקומיים.. ולרקוד בטירוף עד אור הבוקר..








הברדק- פאב עם אוירה מאד ישראלית באמצע בואנוס איירס. הסיבה לזה נעוצה בעובדה שאת המקום פתחו שלושה חבר'ה ישראלים, שגילו פוטנציאל עסקי באזור במהלך הטיול שלהם בדרום אמריקה (הראש היהודי..). וכשאני אומרת אוירה מאד ישראלית, אני מתכוונת שיש מוסיקה עברית ברקע, תפריט עם מאכלים אופיינים (פלאפל, חומוס..), בימי שישי יש קידוש, בקומה השנייה יש ספריית ספרים להחלפה (הזדמנות טובה להשתחרר מספר שאף אחד לא רוצה להחליף איתך..), פינה לצפיית סרטים (ישראלים כמובן..). מי שנחת מהארץ ישר לבואנוס איירס, כנראה לא ימצא במקום משהו מיוחד.. אבל מי שטייל כבר תקופה לא קצרה ואז הגיע לבואנוס, לבלות בערב בפאב עם אוירה של הארץ, זה בדיוק מה שצריך!



אגב, אפשר גם לברר פרטים על כרטיסים למשחקי כדורגל ולנסיעות דרך המקום (והפעם בלי לשבור שיניים בספרדית עילגת.. אלא פשוט בעברית).








מבחינת אוכל, יש לי רק דבר אחד לומר- טנדור דה ליברה- התרגום מילולי- מזלג חופשי, ובעברית- אכול כפי יכולתך.. יש המון מסעדות פשוטות על השדרה המרכזית Avenida de Mayo ויש כמה מסעדות ידועות כמו בית הפרה שלא כדאי לפספס..










אז יש עוד המון מקומות לטייל בהם, המון מקומות לצאת אליהם ועוד מלא מקומות לאכול בהם והכי חשוב תמיד יש את מי לשאול.. יש מן קטע כזה בבואנוס איירס שהיא מלאה בישראלים, עברית בכל מקום.. חלק רואים בזה חסרון, חלק רואים בזה יתרון.. מה שבטוח תמיד תוכלו להתייעץ עם חבר'ה שהגיעו כמה זמן לפניכם לגבי עוד אטרקציות מעניינות, איפה המחירים יותר יקרים ואצל מי קל להתמקח על המחיר.. (צילום: מור לנקרי) דרום אמריקה לא מאכזבת!!






תגובה 1:

  1. אני זוכרת שכשנחתתי על המפה של בואנוס איירס הרגשתי שזכיתי בלוטו. יש שם הכל מהכל, אחד המקומות המקסימים בעולם וקשה שלא להתאהב בה.

    השבמחק