יום שישי, 30 באוקטובר 2009

סנטה מרתה - Santa Marta

סנטה מרתה, עיר השוכנת לחופו של הים הקריבי. יש מטיילים שיגידו שזאת עיר דיי נטושה ויש שיגידו שזה כל הקסם שלה. מה שבטוח, מי שמתכנן לצאת לטרקים היותר ידועים שעושים בקולומביה, יגיע לכאן, כי זאת נקודה נהדרת להתמקם בה בכדי להתארגן ליציאה.

העיר האבודה – Ciudad Perdida

עיר אבודה אשר נתגלתה לפני בערך 30 שנה. בעיר הזאת היו חיים בני הטיירונה, עד אשר הספרדים כבשו את המקום.

הטרק עצמו יוצא מסנטה מרתה, חייבים לקחת מדריך (מכאן היתה חטיפת המטיילים לפני כמה שנים), אפשר ללכת לאיבוד בג'ונגלים בדרך.. אז מחפשים איזה סוכנות תיירים, הם מציעים דיל של מדריך, מבשל (3 ארוחות ביום) וסבל (לרוב המבשל והסבל זה אותו בן אדם).

זה המקום לציין שהטרק לא תמיד יהיה פשוט, אבל הוא מדהים ויפה. הוא נמשך 6 ימים. אבל ההליכה בכל יום רגועה יחסית. קחו בחשבון שמדובר באקלים טרופי, אז צפו לגשם במהלך הטרק.. זה הזמן להוציא את המעיל גשם מהתחתית של המוצ'ילה.

פארק טיירונה – Praque Tayrona

את הטרק אל העיר האבודה לא כולם עושים. יש מטיילים שבוחרים לוותר עליו, במיוחד כאלו שכבר עשו את הטרק של העיר האבודה בפרו. אבל פארק טיירונה, בעיניי הוא אתר חובה לכל המטיילים שמגיעים לקולומביה! מדובר בפארק עצום, אשר משלב יערות גשם, ג'וגנלים והדובדבן שבקצפת.. רצועת חופים מדהימה!! חופי ים אשר יד האדם עוד לא נגעה בהם, נשאר בהם משהו טבעי ולא מסחרי (אל תתפלאו שעם כל הטבעי הזה גם תראו איזה נודיסט או שניים שמסתובבים באופן טבעי על החוף).

בכדי להגיע אל החופים עוברים דרך היערות שבדרך. עושים מן טיול קטן ומתרשמים מהסביבה המדהימה. אז יש כמה אפשרויות, יש כאלו שמשכירים סוסים (אלו שממש אוהבים להיכנס לאווירה), יש שכאלו שיעשו את הסיור בתוך הג'ונגל בג'יפ ויש כאלו שילכו ברגל. כך או כך, מדריך נחוץ, בקלות אפשר להתברבר.. (מה לעשות כל העצים דומים אחד לשני). מגוון הצמחייה שיש כאן מדהים, כמות בעלי החיים, כל מיני זנים שלא היה לי מושג שקיימים.. באמת משהו מיוחד.

רוב האנשים מבלים כאן את הלילה. מזג האוויר חם במהלך היום, ובערב יש בריזה מדהימה שמגיעה מן הים. אנחנו הלכנו לאחת המסעדות והשכרנו מהם ערסלים וישנו בחוץ. יש גם כמה מקומות שמשכירים חדרים.. בבדיקה זריזה של החדרים (זוועה.. ואני עדינה) העדפנו לישון בחוץ. לאלו מכם שרגישים לעקיצות יתושים (כמוני למשל), מומלץ בחום להצטייד בדוחה יתושים מכל סוג. רק תחסכו לעצמכם את הגירוד הנוראי.

מוזיאון ארכיאולוגי טיירונה – Museo Arqueologico Tayrona

מוזיאון שיושב בסנטה מרתה עצמה. תכלס, זה לא אתר חובה, בטח למי שלא משתגע על מוזיאונים. אבל מי שמתכנן כן לעשות את הטרק של העיר האבודה, או לטייל בפארק טיירונה, יוכל אולי להבין יותר טוב מי היה השבט הזה.תכלס, זה יכול להפוך את הטיולים האלו ליותר מעניינים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה