יום ראשון, 11 באוקטובר 2009

בוגוטה


בוגוטה הינה עיר הבירה של קולומביה ולמעשה מדובר בעיר הגדולה ביותר בקולומביה כולה. אני לא יודעת מה שמעתם על קולומביה, אבל בבוגוטה העיר מודרנית וחדשנית לחלוטין. תוכלו להתרשם מהמראה של העיר, מהמסעדות המוצלחות (בחלק מהמקומות..), ואם באמת תביטו מסביבכם לא תוכלו גם להתעלם מהפערים הבולטים בין המעמדות. מתושבים אשר חיים במעמד הגבוה,ללא ספק עשירים, מתגוררים בבתי פאר ועד אנשים עניים ברחובות, ותושבים הגרים באזורים הרבה יותר פשוטים.


הר מונסרייט - Cerro de Monserrate
לא מדובר בטיפוס על הר לשם הטרק.. אלא לשם התצפית. אני עליתי על ההר ברכבל, יש גם רכבת הרים שמסיעה עד לפסגה. למעלה רואים את כל העיר וניתן (ואף מומלץ) להתרשם מהנוף ההררי שמסביב לבוגוטה.

בניגוד לתצפיות אחרות שביקרתי במהלך הטיול, בהן אתה מגיע עד למעלה מתבונן בנוף 5.. 10.. 15 דקות וממצה את העניין דיי מהר, מנסה לסחוב עוד כמה רגעים כדי לא להרגיש שהגעת עד למעלה רק בשביל לרדת למטה דיי מהר, פה יש דברים נוספים שתוכלו לעשות אחרי שתמצו את התצפית. יש שוק קטן וחביב, מסעדות (אוכל זה תמיד טוב.. גם אם לא באמת רעבים... מה, אתם כבר למעלה..), גן נוי מרשים למדי.. וכנסייה עם פסל של ישו (שלא ניתן לפספס) .


מלחמות שוורים
לכל מדינה יש את המנהגים והתרבות שמאד אופיינים לה. אחד הדברים שמאד מקובלים בבוגוטה הוא מלחמות שוורים. בכל יום ראשון בכיכר טורוס דה סנטה מריה (Plaza de toros Santa Maria), תוכלו להתרשם מלחימה בין שוורים.. קצת מזעזע בהתחלה, אין מה להגיד.. במיוחד שרואים את הקהל מריע וצועק בהתלהבות.. (מצד שני, זה לא כל כך שונה מאוהדי כדורגל אצלנו בארץ..). מי שמתכנן להתרשם מהחוויה, כדאי להוסיף דבר אחרון, הכרטיסים מעט יקרים.


כיכר בוליבר – Plaza Bolivar
כיכר רחבת ידיים ברובע לה קנדלריה – La Candelaria, בעלת מבנים מרשימים למדי, אחד מהם הוא ארמון הצדק. כמו כן, נמצאים כאן גם הקתדרלה הראשית, ומקום משכנו של ראש עיריית בוגוטה. בכל יום רגיל, הכיכר יחסית שוממת ויש בה רק אנשים עוברים ושבים.. כשמגיעים לכאן ביום בו יש לתושבים בעיר אירוע מיוחד, יום חג או כל דבר שמצריך הגעה לכיכר בוליבר, המראה הוא אחר לגמרי.. המוני תושבים שמתאספים בכיכר, משווה לכיכר מראה מיוחד, חגיגי ומלא שמחת חיים. דבר אחרון שדיי חשוב למטיילים ותיירים בכיכר בוליבר, כאן תוכלו למצוא נקודת אינפורמסיון (מודיעין), שדוברים בה גם אנגלית.


אצטדיון הכדורגל אל קאמפין – Estadio Nemesio Camacho El Campin
מדובר באצטדיון כדורגל שיחסית הוא קטן.. אני מתכוונת יחסית למרקנה בברזיל, או לאצטדיון בוקה בארגנטינה. סך הכל, מדובר באצטדיון המכיל בערך 50,000 מקומות. תושבי בוגוטה נוהגים לפקוד אותו בקביעות שיש משחקים בעיר. אוהבי הכדורגל, גם המטיילים נוהרים למקום הזה.

למידע נוסף הכנסו לאתר זזנו

תגובה 1:

  1. בוגוטה מקסימה והיא אכן אחד המקומות הכי מרתקים שאפשר לראות על מפות. עושה רושם שכל רחוב הוא בעל אופי מיוחד משלו ואני מסכימה שלמעמדות יש חלק ניכר בכך.

    השבמחק