יום רביעי, 7 באוקטובר 2009

פוקון

פוקון לרוב מוכרת למטיילים משום שהיא מהווה את נקודת היציאה לטרק היומי המדובר בהר הויאריקה. יחד עם זאת פוקון הינה עיר השופעת אטרקציות שונות ואם כבר מגיעים לכאן בשביל לצאת לטרק הויאריקה (ומי שמתכוון לטייל בצ'ילה, סביר להניח שיגיע לכאן..), שווה להישאר עוד יום יומיים ולהנות קצת מן העיירה.

פוקון עצמה היא עיירה קטנה ונוחה שנוף הבתים מורכב ברובו מבתי עץ קטנים.. אוירה כפרית משהו. יחד עם זאת, יש כמובן גם את האופציה להתפנק ולהתאכסן בבית מלון שעולה מעט יותר מהמחיר שמטייל ממוצע בדרך כלל משקיע על מקום לינה.

טרק הויאריקה טרווס – Viarrica Travers

מפוקון מהווה בסיס יציאה לטרק באורך של 3 ימים, במהלכו עוברים בין מספר הרי געש, ביניהם גם הר הגעש ויאריקה כמובן. הנוף במהלך הטרק מדהים.. תלוי בעונה כמובן, אבל יש שילוב של הרים ירוקים ושלג על פסגות הרים ובשולי דרכים (או ממש על הדרך אם תטיילו שם בעונה המתאימה). במהלך הטרק מטפסים על אחד מההרים, רואים מפלים ונחלים, וישנים ליד לגונות מדהימות!

לא יודעת אם אתם זוכרים, אבל לפני כמה שנים היה סיפור על מטיילים ישראלים שהלכו לאיבוד במהלך הטרק הזה ממש (כמובן שהם טיילו בעונה לא כל כך מתאימה..), לסיפור הזה יש סוף טוב. החבר'ה נמצאו ע"י משלחת חיפוש מישראל. בקיצור, גם פה אני אהיה דודה פולניה מעצבנת ואומר להיזהר.. זה לא צריך להיות כזה מסובך, צריך להצטייד במפה עדכנית ופשוט לברר לפני שיוצאים לטרק את מזג האויר..

מעיינות חמים טמס גיאומטריקאס – Termas Geometricas

אם מתרחקים מעט מאזור פוקון יש מספר מקומות בהם אפשר להשתכשך במיי מעיינות חמים. אחד המעיינות הכי מדהימים שראיתי בכל דרום אמריקה היו ממש כאן בסמוך לפוקון. המעיינות ממוקמים בפארק הלאומי ויאריקה (Parque Naciona Viarrica), שם מדובר בשרשרת מעיינות ואני לא מדברת על 2-3 ברכות.. אלא על 17.. כל המעיינות נמצאים בתוך יער מדהים, ירוק ויפהפה!

המקום באמת מרהיב ביופיו וכשאני הייתי שם, היה דיי שקט למען האמת.. אז אתם בטח תוהים איך מקום כזה יפה עדיין לא מפוצץ מטיילים.. אז הנה הקץ'.. הכניסה קצת יקרה (מחיר זה דבר דינמי.. בזמני היה מדובר ב-16 דולר בערך) וההגעה קצת מורכבת, הדרך לשם לא הכי נוחה וצריך רכב שטח גבוה..

המקום פתוח משעות הבוקר ועד שעות הערב, כך שאפשר להעביר שם בכיף יום שלם..

רפטינג

כל חובבי האקסטרים ישמחו לגלות שיש כאן נהר נהדר לרפטינג. נהר בשם טרנקורה Trancura. למי שעדיין לא התנסה בחוויה הנהדרת הזאת, אולי הגיע הזמן להתחיל. בכל אופן, יש כאן רפטינג לפי רמות, אז לא חייבים לעשות את המסלול הכי מורכב. אפשר גם להתחיל בקטן יותר. נחזור לאלו שכבר התנסו בעבר וקצת מבינים בזה, יש אזור במהלך הנהר שהוא מיועד לרמת קושי הגבוהה ביותר, שהוא אזור דיי גועש. אז כמובן להיזהר.. אבל מומלץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה