יום רביעי, 7 באוקטובר 2009

טרק פוייוה

עוד אחד מהטרקים היותר מפורסמים ברחבי צ'ילה וגם הפעם הוא מוכר וידוע בשל העובדה שמספר ישראלים הלכו בו לאיבוד..

לטרק יוצאים מהעיר אוסרנו, עיר שלא הרבה מטיילים מגיעים אליה בשביל העיר עצמה, אלא בשביל לצאת אל הטרק המדובר. מאוסרנו לוקחים אוטובוס אשר מגיע אל פארק נאסיונאל פוייוה (Praque Nacional Puyehue) (התחנה האחרונה בקו של האוטובוס).

מי שאינו מתכנן לעצור באוסרנו, אפשר גם להגיע מברילוצ'ה בארגנטינה, הטרק סמוך יחסית לגבול.

הטרק עצמו נמשך 4 ימים ובמהלכו נתקלים בשני הרי געש הר געש פוייוה (Volcan Puyehue ) והר געש קזבלנקה (Volcan Casablanca). הנוף מדהים, הרים, יערות, ופסגות מושלגים. מבחינת קושי המסלול, אם לומר את האמת יש כמה איזורים לא פשוטים (אבל באמת שזה כבר אינדיווידואלי).

לפני שאתם מתחילים ללכת דבר חשוב, הטרק הזה חייב להעשות בעונה המתאימה.. אחרת, הוא ממש קשה ומאד מסוכן.

עוד פרט שחשוב לשים לב אליו, במהלך הטרק לכל אורכו יש סימונים. כדאי מאד להשתמש בהם ולא לסמוך על מפה ומצפן (הרי געש משגעים את מצפן..) ואם יש יום עם ראות לא טובה, אולי כדאי לחכות שיתבהר ולא לפספס סימון. הפארק עצום בגודלו התברברות פה זה לא כמו התברברות בשביל ישראל..

אז התחלתם את המסלול, נהדר! אז אני כבר מכריזה שכדאי להתחיל את הטרק עם המון המון כוחות כי כבר בתחילתו, ביום הראשון, יש עלייה.. האמת, כמעט כל היום במגמת עלייה.. ואני אומרת, מה שלא הורג מחשל.. אז בקטנה. החדשות הטובות הן שהיום הראשון הוא יחסית קצר (בערך 4-5 שעות) כי יש גם את הנסיעה אל הפארק..

בלילה, כמו בשאר הלילות תמיד יש אתרי קיימפינג בהם אפשר להתמקם ולהתארגן לארוחת ערב ושינה.

בהמשך הטרק, עוד צפוי לכם טיפוס להר געש, הגעה למעיינות חמים, גייזרים- (שימו לב כי הדרך אליהם לא מסומנת, אך ממשיכים אליהם לאחר הלינה באתר הקיימפינג בלילה השני) אנחנו השארנו את הציוד בקיימפינג שישנו בו והמשכנו אליהם קלילים ומאושרים, ללא ציוד. למי שעדיין תוהה מה הסימון הכי טוב בשביל למצוא אותם.. לכו בעקבות הריח של הגופרית, ככל שתתקרבו הוא יילך ויתחזק. חוץ מזה, אתם גם צפויים להיתקל בנהרות (בדרך לגייזרים), אל תתפלאו אם תצטרכו גם לחצות אותם ותגלו שהמים מגיעים בדיוק לנקודה שמקפיאה את השחלות.. כי לי זה בא דיי בהפתעה.. אז בנות, אל תגידו שלא הזהרתי.. (בנים, אני מניחה שגם לך יהיה קר, אבל אני חייבת להזדהות עם אחיותיי הנשים.. עמכם הסליחה).

טיפ אחרון לסיום, במהלך הטיול כנראה שתיראו תושבים מקומיים על סוסים, חלקם עובדים שם ויש גם כאלו שלא, בכל אופן, הם מכירים את האזור בצורה טובה למדי, אם אתם זקוקים להכוונה או עזרה, אל תהססו לפנות אליהם.

לעוד מידע, הכנסו לאתר זזנו החדש.

תגובה 1: