יום שבת, 29 במאי 2010

אנטיגואה – Antigua



אז אם בפוסט הקודם ציינתי כי יש מטיילים שמחליטים שגואטמלה סיטי, בירת גואטמלה לא בשבילם.. מקסימום מקום בו יש אחלה קווי אוטובוס, אז סביר להניח שהיעד הבא שיגיעו אליו יהיה אנטיגואה. אנטיגואה היא אנטיתזה לגואטמלה סיטי.. העיירה קולוניאלית בעלת אופי תיירותי ופשוט. תוך כדי סיור ברחובות תגלו כי יש משטרה והמקומות מאד מאובטחים.. אז חלק מהאנשים בורחים מגואמטלה סיטי תחת הנימוק כי העיר לא בטוחה ויש גניבות ומעשי אלימות נגד תיירים (ועוד כל מיני שמועות שכאלה).. אז באנטיגואה אין להם מה לדאוג.. חוץ מזה, כיף להסתכל בעיר הזאת. צבעונית ויפה, מבנים מיוחדים בעלי סגנון בנייה שונה, חלקם אף עתיקים מאד. אחד הדברים היותר מיוחדים כאן, זה שיש המון צבעים ברחובות.. זה מדהים בעיניי.. זה כמו להסתובב בספר ילדים שדאגו לאייר ולצבוע כהוגן כדי שיהיה נעים בעין.


יתרון נוסף לעיר זאת, הוא ריבוי האמריקאים שפתחו כאן עסקים.. בזכות זה, תגלו כי האנגלית כאן מאד דומיננטית. כך שאם במקרה אנטיגואה הוא אחד היעדים הראשונים שלכם במהלך הטיול ועוד לא הספקתם לקלוט ספרדית בסיסית בשביל לברר כמה עולה חדר ללילה, אז בהחלט תהיה לכם נחיתה רכה.. חוץ מזה שיש כאן כל מיני בתי ספר ללימוד ספרדית, למי שממש רוצה ללמוד ספרדית עם דקדוק נכון ולא מסתפק בשיחון.



שווקים


השוק המקומי באנטיגואה הוא אחת החוויות.. אם אמרתי קודם שמאד צבעוני כאן, אתה יכולים לתאר לעצמכם איך האוירה והמראות הקיימים בשוק במקום שכזה. אז חוץ מהמון מראות והמון צבעים.. יש גם המון ריחות, המון אוכל, המון תושבים מקומיים והמון תיירים. המון מהכל. פרט חשוב שכדאי שתשימו לב אליו זה שהמקומיים לבושים בבגדים מסורתיים.. בדרך כלל לתיירים זה נראה ממש מגניב וגורם להם ישר להוציא את המצלמה ולצלם.. אז איך אגיד את זה.. הם לא אוהבים את זה (בלשון המעטה).. ובצדק.. בכל זאת, זה לא מוזיאון.. אז אתם רוצים לצלם תבקשו רשות יפה (אני ניסיתי וזה עבד לי..) ואם לא, אז לא. זכותם. השוק לא פתוח בכל יום.. כשאני טיילתי שם זה היה בימי שני, חמישי ושבת. כדאי לברר אם השתנה משהו מאז..


שוק נוסף שכדאי להגיע אליו הוא שוק ארטיסניה. לרוב תמצאו כאן יותר תיירים מאשר תושבים מקומיים, יש כאן המון דברים שאפשר לקנות כמזכרות.. עבודות יד, בדים, תיקים, תכשיטים.. שוק מגניב לאללה וגם פתוח בכל יום (שוב.. לברר אם השתנה משהו..).



וולקאן פקאיה – Volcan Pacaya


אז הגיע הזמן לצאת קצת מהעיר ולחלץ קצת עצמות.. הזדמנות נהדרת לעשות זאת היא בוולקאן פקאיה. הוא הר געש פעיל, אשר מטיילים בסביבתו ומגיעים לאזורים שדיי קרובים ללבה (תרגישו את זה לפי הריח והעשן שלפעמים מרחף באזור..). הטיול עצמו מדהים. הנוף בסביבה מיוחד במינו.. ובכלל, מתי בפעם האחרונה יצא לכם לטייל ליד הר געש פעיל, תופעת טבע מדהימה בפני עצמה..


למידע נוסף:


גואטמלה
מרכז אמריקה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה