יום שבת, 15 במאי 2010

גואטמלה סיטי – Guatemala City

אז אחרי סיור מקיף במחוזות מקסיקו הגיע הזמן לעבור לגואטמלה (Guatemala).. ואיך אפשר להתחיל לדבר עליה מבלי לדבר על עיר הבירה גואטמלה סיטי. עיר עצומה בגדולה.. בסביבות ה-2 וחצי מיליון תושבים ללא ספק מדובר באחת הערים הגדולות במרכז אמריקה.. גם בלי לבדוק את המצב הדמוגרפי באזור.. ברגע שמגיעים לעיר.. מרגישים את זה. העניין עם גואטמלה, שלא הרבה מטיילים מגיעים אליה, או לפחות מגיעים ונשארים לטייל בה. הצפיפות שבה וכל ההמון מסביב במקרים רבים מרתיע מטיילים מלהישאר בה וכך קרה שלרוב גואטמלה סיטי היא אזור מעבר. נקודה ממנה ניתן לקחת קווי אוטובוס שונים ליעדים אחרים בגואטמלה. אני חושבת שאם כבר הגענו עד לפה.. אפשר לחכות עם היעדים השונים שסמוכים לגואטמלה עוד יום או יומיים ולהסתובב קצת.. הרי זה כל הרעיון בטיול, לא? אז מספר נקודות שכדאי לבקר בהן..

הארמון הלאומי – Placio Nacional
גם אם תנסו בכח להתעלם מהמבנה של הארמון הלאומי.. הסבירות שתצליחו היא נמוכה מאד.. ברגע שתגיעו לכיכר המרכזית כאן לנגד עיניכם יעמוד מבנה ענקי.. סוג של מפלצת ארכיטקטונית.. כן, כן, הגעתם למקום הנכון. בעבר המבנה באמת שימש כארמון בתקופה הדיקטטורית שהיתה תחת שלטונו של גנרל אוביקו. היום, המבנה הזה משמש כמוזיאון המציג המון מיצגים מאותה התקופה. אני חייבת להודות שהמבנה של הארמון הלאומי הוא אחד המבנים המרשימים שנתקלתי בו.. גם מבחוץ וגם מבפנים.

השוק המרכזי – Mercado Central
במהלך הטיול עוברים בלא מעט שווקים (איך אפשר לוותר על חווית הקניות).. מהר מאד ניתן להבחין בשווקים שמטרתם העיקרית היא למשוך תיירים ומטיילים לבין שווקים אשר משמשים בעיקר את התושבים המקומיים למחייה יום יומית.
מקרה של השוק הזה אפשר לחלק אותו לשני חלקים.. החלק המרכזי שלו מוכוון לתיירים.. זה המקום לקנות מזכרות וכל מיני פריטים קטנים שאתם מייעדים להביא כמתנות לחברים ולמשפחה בבית.. (או לעצמכם..). בשוליים של השוק המרכזי כאן תוכלו למצוא גם דוכנים קטנים יותר של פירות וירקות מוצרי מזון נוספים וכו'.. אליהם יגיעו יותר התושבים המקומיים כדי להצטייד בכל מה שדרוש להם..
בסופו של דבר, השוק הזה מהווה מקור פרנסה לא רע בשביל אותם תושבים אשר מפעילים אותו.. אז מי אני שאפגע במקור פרנסה של מישהו? אז הלכתי ובזבזתי קצת (כמו שאני ממש יודעת לעשות).. לגיטימי, לא?

מוזיאו פופול ווה – Museo Popol Vuh
אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות כשאני מגיעה למקומות חדשים.. זה להכיר קצת את התרבות של המקום.. במילים אחרות.. מה הסיפור שלהם? אז המוזיאון הזה מציג את התרבות של שבט המאיה. הוא מציג מגוון פריטי אומנות שאופיינים לאותה תרבות, פסלים, כדים, מסכות עץ, עבודות עץ ועוד מגוון פרטי אמנות שונים שיכולים לשפוך קצת אור על אותה תרבות. לעוד מידע הכנסו לפורטל zaznoo המגניב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה