יום שבת, 23 בינואר 2010

איסלה מוחרס – Isla Mujeres

בתור פמיניסטית גאה (כמובן עד שזה מגיע להחלפת גלגל ברכב..) אני גאה לכתוב על איסלה מוחרס, שבתרגום זריז לעברית נקרא "אי הנשים". אחד המקומות היפים במרכז אמריקה! אחרי שהגעתי לכאן, והבנתי את שם המקום ניסיתי גם להבין מי היו אותם נשים שיש אי שלם על שמן.. בתקציר זריז, מדובר על פסלים שנמצאו כאן, שהיו פסלים של אלילות של בני שבט המאיה. ללא ספק, את שרה גיבורת ניל"י אני לא אמצא כאן.. אבל גם אלילות זה בסדר.. תמיד נחמד שבחור או שניים יסגדו לך.. אז עכשיו קצת ברצינות על המקום. איסלה מוחרס הוא אי הנמצא בסמוך לעיר קנקון (מרחק של רבע שעה..). מדובר באי קריבי מדהים ביופיו.. כל כך שונה מקנקון הרועשת, שרק הניגודים ביניהם גורמים לאי להראות יפה יותר. האי קטן יחסית, ושליו בצורה נהדרת. אם מחפשים את ההגדרה לפסטורליות במילון, אפשר לשים שם תמונה של המקום. ים, שמש, חופים מדהימים, מרגריטה ביד אחת, ספר בשניה.. זהו, הגעתי לגן עדן.

לקריאה נוספת: קראו כאן על תאילנד

פלאיה נורטה – Playa Norte אז לא יכול להיות שאי כל כך יפה וכל כך מיוחד יישאר שומם וריק, נכון? נכון.. אז הנה מינוס קטנטן, האי מתוייר, וישראלים כמו שישראלים יודעים להיות מסתובבים בקבוצות, וגם הקבוצות מתחברות לקבוצות אחרות, כך שבסופו של דבר.. יש המון ישראלים במקום אחד.. או כמו שאומרים "ישראלידה". אז בשביל שנקל את החיפושים (למי שמחפש את הישראלידות) רוב המטיילים נוטים להתמקם בחוף פלאיה נורטה (Playa Norte)- החוף הצפוני, שאפשר להבין למה מגיעים דווקא אליו, החוף באמת יפהפה, דקלים, חול לבן.. אתם קולטים את התמונה. אלו מביניכם שמחפשים קצת להתבודד, אז החדשות הטובות הן שיש עוד הרבה חופים ולא כל כך קשה למצוא כאן את השקט והשלווה. נו, איזה יופי.. כולם יוצאים מרוצים!

העיירה איסלה מוחרס אז מה עוד אפשר לראות כאן.. מי שמחפש קצת ציוויליזציה, אנשים, חנויות מסעדות.. באזור הצפוני של האי קיימת העיירה איסלה מוחרס, שזאת עיירונת קטנה, שמורכבת סך הכל מכמה רחובות שמרכזים את הכל. מקומות לינה, מסעדות, פיצריות, גלידריות, חנויות קטנות.. דווקא נחמד להסתובב ולטייל שם.
אגב, החוף אליו מגיעים מרבית המטיילים, פלאיה נורטה, קרוב מאד אל העיירה, כך שללא ספק מאד נוח להגיע אליו ולא אל חופי רחצה אחרים רחוקים יותר.

שנורלקים מלבד בטלה מוחלטת, יש גם אזורים יפהפיים לשנרקול. פלאיה גרפון (Playa Garafon) הוא מקום חובה לביקור. בסופו של דבר כמה אפשר להתבטל (כנראה שאפשר הרבה), הגיע הזמן לקום ללכת אל החוף המדובר, להוציא קצת כסף (כי הכניסה אליו כרוכה בתשלום), להוציא עוד קצת כסף בהשכרת ציוד של שנורקלים ולהתחיל לעשות בועות במים. בדרך לשם תוכלו להסתכל על המון שלדגים שעומדים בכיף על שפת הים. מקסיקו מדהימה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה