יום שבת, 6 בפברואר 2010

טולום - Tulum

טולום במקסיקו, היא עיירה חוף חביבה למדי, שבהחלט כדאי להגיע אליה, אך לא כדאי להיתקע פה יותר מדי ימים.. לא בגלל שהיא לא עיירה נהדרת למנוחה, פשוט כי אין מה לעשות כאן כל כך הרבה זמן וחבל לתת לשעמום להשתלט עליכם. כאן תוכלו לראות ולעשות את כל מה שעושים בדרך כלל כשמגיעים לעיירת חוף. אז זה דבר ראשון שעשיתי שהגעתי (כמובן אחרי שהתמקמתי) היה לעבור לבגד הים שלי וללכת לבדוק את החוף. כמה טוב לראות שהחוף לא מאכזב.. ולא רק שלא מאכזב אף עולה על כל הציפיות ויותר.. חולות לבנים.. דקלים על החוף.. ים כחול ואני אפילו חושבת שהיה בו גוון טורקיז.. בקיצור, הרגשתי שלקחו גלויה, הגדילו ושמו אותי בפנים. לא רע בכלל. עכשיו רק צריך לשכב קצת על החול, לתפוס קצת צבע (לא לשכוח להתהפך), לא לפני שמרחתי קרם הגנה! חשוב.. השמש קטלנית. ואחרי טקס החניכה שלי את המקום, הגיע הזמן לברר מה יש בעיירה הזאת. החופים באיזור מאוד יזכירו לכם את חופי ברזיל, ואכן, רבים ממטיילי דרום אמריקה מגיעים בסוף למקסיקו... ומשם עולים לארה"ב.

עתיקות טולום

אז כפי שציינתי בטולום יש חוף מקסים, אבל זאת לא חוכמה.. זאת מקסיקו.. יש כאן לא מעט חופים ורבים מהם מקסימים ונהדרים.. הייחודיות של טולום, היא שבסמוך לחוף קיים אתר עתיקות שלמעשה הוא אתר עתיקות של שבט בני המאיה. חייבים להודות שרק המיקום ליד חוף הים הופכת את האתר הזה לקצת יותר רומנטי מכל אתר עתיקות אחר שראיתי. אז יש כאן מעט מבנים אשר מהווים שרידים ועדות לתקופה שבה חיו שבט בני המאיה ולאופן המחייה שלהם. האתר עצמו, אם לומר את האמת, קצת מגביל את המטייל. יש המון אזורים אשר הטיפוס אליהם אסור, יש המון חבלים שמגבילים את המתחם וגם לשם אסור להכנס.. בקיצור, אני מקווה שיש לכם ראייה טובה, כי חלק מהמבנים תראו מרחוק. למרות כל זה, הביקור כאן עדיין מרתק.. פשוט ללכת על פיסת היסטוריה. יש בזה משהו. מכאן גם ניתן לרדת לרצועת חוף יפהפייה ושלווה.. אפשר להמשיך לעבוד על השיזוף.

צלילה - Diving

אז אם אנחנו מדברים על צלילה, כמובן שיש צלילות בים ויש גם מקומות לשנרקל בהם. אבל קיימת גם חוויה שהיא אחת החוויות היותר מיוחדות שאפשר לעבור כאן. אלו מכם שצוללים וכבר עברו מספר מקומות וראו לא מספר דגים ובעלי חיים שונים.. בוודאי יבינו כי יש משהו מרתק בלצלול במקום שהוא קצת פחות בנאלי.. ושאני אומרת פחות בנאלי אני מתכוונת רשת תעלות מים.. כדאי לברר דרך מועדוני הצלילה שיש כאן. ניתן לצאת לצלילה בתוך מערות שהכניסה אליהן היא בעצם כניסה לתעלות מים גם מתוקים וגם מלוחים מתחת לאדמה. כאן אולי לא רואים דגים ואצות.. אך רואים תעלות, נטיפים ושינויי סלעים אשר התהוו במשך מיליוני שנים. ללא ספק, חוויה חד פעמית! אם אתם קצת קלסטרופוביים אולי כדאי להימנע..

למידע נוסף על מקסיקו אתם מוזמנים לבקר בפורטל zaznoo- פורטל התרמילאים הישראלי.

תגובה 1:

  1. מקסיקו המקסימה!
    המדינה שאני הכי אוהב...אם זה איסלה מוחרס, פלאיה דל כרמן, קנקון וכו... שווה ביותר!

    השבמחק