יום שבת, 7 בנובמבר 2009

מדג'ין - Medellin

מדג'ין היא אחת הערים הגדולות בקולומביה, למעשה היא השנייה בגודלה אם אני לא טועה. העיר הזאת מאד מיוחדת כי היא משלבת בה הכל מהכל. בעיר עצמה יש משהו שמחובר לצד המערבי, ומצד שני תוכלו לראות בה (בעיקר בשולי העיר), לא מעט חוות וצורות חיים שונות.

בעבר היו שולטות בעיר מאפיות וכנופיות. כיום המצב הרבה הרבה יותר רגוע ויש שקט. אני בטוחה שפה ושם עוד קיימות כנופיות, אבל מצד שני, גם בארץ יש כמה כאלו ואנחנו דיי מצליחים לחיות פה ..


סרו נוטיבארה - Cerro nutibara

נקודה טובה להתחיל בה את הסיור בעיר. בסרו נוטיבארה יש נקודת תצפית אשר משקיפה על כל העיר. הזדמנות טובה לגלות את העיר מגבוה ולדעת איפה אתם. לא מעט מטיילים מגיעים לנקודה זו, דיי מסביר את העובדה שיש כאן חנות מזכרות ומקומות לאכול.


מוזיאו אל קסטילו - Museo El Castillo

מוזיאון אשר ממוקם בתוך טירה. בואו נדבר קודם על הטירה, אלו דברים שממש לא רואים בארץ. הטירה עצומה ואליה צמוד גן יפהפה! בהחלט מכניס אותך לאווירה שונה ולתקופה שונה. בשביל להיכנס לטירה אין צורך לשלם. הכניסה בחינם. יחד עם זאת, מי שמעוניין להיכנס אל המוזיאון שבתוך הטירה יצטרך לפתוח את הארנק. במוזיאון עצמו תוכלו לראות לא מעט ענתיקות, ציורים, ביניהם גם ציורים של האנשים אשר גרו בטירה עם השנים, חפצי אומנות שונים יקרי ערך, ועוד שלל תערוכות מעניינות.


פארק טוטוקאן – Parque Tutucan

אזור שממוקם מחוץ למדג'ין, צריך להשקיע קצת בנסיעה בכדי להגיע אליו, אבל באמת שזה כדאי. בתוך הפארק יש שחזור של כפר. נשמע פשוט, אבל למעשה יש שחזור של בתים וחנויות מתקופה הרבה פחות מודרנית. סוג של חזרה אחורה בזמן.

לה פיאדרה דל פניול - La Piedra Del Peniol:

גם במקרה הזה מדובר באתר שממוקם בסמוך למדג'ין. הזדמנות טובה לצאת מן העיר וליהנות מקצת טבע. מדובר בעמק רחב ידיים, עם מספר אגמים. ניתן לטייל שם, ליהנות מן הנוף המדהים של ההרים מסביב, ולהשתכשך במיי האגמים. בתוך העמק יש גם סלע גדול (גדול מאד), כאשר בחלקים מסויימים ממנו יש חציבה של מדרגות. מומלץ בחום לעלות עליהן להגיע עד למעלה ולהביט בנוף המדהים שניתן לראות מן הגובה.

בכדי להגיע לכאן מומלץ להתמקם או בעיירה אל פניול, או בעיירה גואטאפה (העמק יושב בין שתיהן). לגבי אל פניול, אין לי מושג. במהלך הטיול שלי אנחנו הגענו לגואטאפה, התמקמנו שם ומכאן יצאנו למסלול המסומן. מרחק ההליכה מן העיירה לעמק לא רב בכלל (בערך 3-4 ק"מ), ואם הולכים בקצב סביר, אפשר להספיק לטייל, לנוח באזור האגמים, לטפס על הסלע ולחזור באותו היום (זה מה שרוב האנשים עושים, לא בלתי הגיוני..).

תגובה 1: