יום ראשון, 29 בנובמבר 2009

קיטו – Quito

עיר הבירה היפה והנהדרת של אקוודור. ללא ספק מקום מאד שונה בנוף הדרום האמריקאי. יפליא אתכם מאד לראות עד כמה הנוף המבני פה מזכיר את הסגנון האירופאי ולא מזכיר את פרו או קולומביה הסמוכות. אם הגעתם מתקופה של טירוק ארוך ומתיש במקומות באזור, קיטו היא אזור מעולה לעצור, להירגע, לנוח ולחוש שוב את הציוויליזציה חוזרת אליכם לאט לאט. אני כבר מזמן הבנתי שהטיול חייב להיות משולב ביעדים מנוגדים אחד לשני בתכלית, מלינה באוהלים באיזה אתר קיימפינג שכוח אל, להוסטל מפנק עם מקלחת ושירותים צמודים בחדר, אחרת נכנסים לשגרה מאד מהר..

אז אם דיברנו על ציוויליזציה, מומלץ להגיע למרכז ולשבת באיזה מסעדה טובה (ללא חשש מקלקול קיבה..), לשבת באיזה פאב בשעות הלילה וליהנות. מה צריך יותר מזה?

טלפריקו – Teleferico

דרך נהדרת להגיע לנקודות תצפית יפהפיות מסביב לעיר. מדובר ברכבל שעולה גובה של 2000 מטר בערך, בממש מעט זמן.. 10 דקות. לחובבי האתגר, או סתם למופרעים יש גם מסלול הליכה שכנראה ייקח קצת יותר מ-10 דקות.. אולי זה גם הזמן לציין שקיטו ממוקמת גבוה- בערך 2800 מטרים, כך שטיפוס בגבהים כאלו זה לא הדבר הכי פשוט בעולם.

אז מה רואים למעלה? קודם כל נוף והרבה ממנו. שפע של הרים ירוקים, הרים מושלגים, המו צמחיה, עמקים שונים. חוץ מזה שיש כמה נקודות תצפית ואפשר לעבור ביניהן.

אז אחרי שעלינו למעלה אי אפשר לרדת חזרה אחרי 5 דקות (לא חבל על הכסף..).. אז מי שרוצה להעביר את הזמן, יש כאן מסעדות, חנויות מזכרות.. בקיצור יש איפה להסתובב.

מוזיאון מרכז העולם – Mitad del Mundo

באופן מפליא המטיילים (לפחות הישראלים שיצא לי להיתקל בהם) ממהרים להדרים עד סוף ארגנטינה, לאושוויה הרחוקה, כדי שיוכלו לספר שהיו בסוף העולם. מהנקודה המרכזית ביותר בעולם, מטיילים בוחרים להתעלם. משום מה אנשים לא מודעים למיקום של המקום הזה באקוודור, ויותר מזה, לא יודעים שפירוש המילה אקוודור היא הקו המשווה. אז הגיע הזמן לשים לזה סוף ולתקן את העוול שנגרם למרכז העולם. במרחק של 50 דקות נסיעה בערך מקיטו לכיוון צפון ישנו מוזיאון מרכז העולם, שממש בו עובר הקו המשווה. הסיור כאן הוא לא רק ברמה התצפיתית, להסתכל על מיצגים ולהתרשם, אלא יש סיור מודרך שנותן הוכחות והסברים מדעיים שונים לסוגית הקו המשווה. למשל יש טענה שאומרת שבאזור הקו המשווה, שיווי המשקל חלש יותר. דיי מעניין האמת.

מעבר לעניין הקו המשווה, המוזיאון גם מתאר את חיי האינדיאנים שחיו כאן בעבר (ופה נכנס החלק התצפיתי יותר של המוזיאון, אך לא פחות מעניין).

העיר העתיקה

למרות העובדה שקיטו היא עיר מאד מודרנית, גם כאן יש אזור שמוגדר כעיר העתיקה. מקום בו הארכיטקטורה נשמרה מתקופות ישנות יותר, חגיגה אותנטית. האזור יפה מאד ושונה מאד ממרכז העיר. הניגוד הזה מאד מעניין ונותן מושג קלוש על אורך חיים של התושבים בזמנים אחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה