יום ראשון, 15 בנובמבר 2009

איי גלפאגוס - Isla Galapagos

איי הגלפאגוס הם קבוצה של איים באוקיינוס השקט אשר סמוכים לאקוודור בצידה המערבי. למרות שהם לא נמצאים על אדמת אקוודור, הם נחשבים תחת ריבונותה. אחרי שקצת הבהרנו קצת את עניין הגבולות הריבונות ןהשליטה, אפשר להתחיל לדבר על הדברים הבאמת מעניינים..

איי הגלפאגוס הם אתר מדהים אשר כל מטייל אשר מגיע לדרום אמריקה לטיול היה משתוקק להגיע אליהם. בסופו של דבר מטיילים רבים מוותרים על היעד הזה מסיבה אחת פשוטה- כסף. ההגעה אל קבוצת האיים בין אם מדובר בטיסה, או בהפלגות בין האיים- יקרה. השהות במקום- יקרה. אך המראות שרואים שם, שווים כל דולר שתשלמו שם (זה המטבע האקוודורי). בדרך כלל שמתכננים להגיע אל האיים כבר קונים את כל החבילה, טיסה, הלנה, אוכל, הפלגות, תחבורה.. זה בהחלט מפשט את העניינים..

איי גלפאגוס ידועים בעיקר בתופעה המדהימה של בעלי חיים מיוחדים, זנים שונים שרק כאן אפשר לראות (ולא, לא תראו שום דבר דומה ב"גלפאגוס לעניים" בפרו).

אי דארווין – Darwin Island

אז כפי שכבר אמרתי פה הגלפאגוס הוא אזור של קבוצת איים.. אם אתם חובבי צלילות, חובה (!) להגיע אל האי דארווין הצפוני. האי קרוי על שם צ'ארלס דארווין המפורסם, הוגה תורת האבולוציה. על האי הזה פיתח וחקר דארווין את התורה המדוברת והמפורסמת. בכדי להגיע לכאן צריך לקחת הפלגה מיוחדת- הפלגת צלילה. מה שזה אומר שרק צוללים יוכלו להגיע אל האי המדובר.. וכן, לא טעיתם, ההפלגות האלו יקרות. אם הזכרתי קודם שיש בעלי חיים מיוחדים, אז קחו בחשבון שלא מדובר רק באזור היבשה. בעלי החיים שניתן לראות בתוך המים, זנים שונים של דגים, עופות ים, דובי ים (ידעתם שיש כזה דבר??), איגואנות ימיות, ליוויתנים, שוניות ואלמוגים.. מדהים. אחת הצלילות (אם לא הטובה ביותר) שעשיתי בחיי. פרט חשוב (מאד) לגבי מי שמתכנן לצלול, יש פה זרמים חזקים. מי שלא צלל מספיק בחייו ולא מנוסה מספיק, שיוותר.

אי איסבלה – Isabela Island

נכון שבעלי חיים הם האטרקציה המרכזית באיים האלו, יחד עם זאת, תמיד יש עוד דברים שאפשר לראות. על האי איסבלה קיים הר הגעש וולף, פסגתו היא הנקודה הגבוהה ביותר הקיימת בין כל האיים. זאת ההזדמנות להזכיר שהאיים נוצרו כתוצאה מהתפרצויות של הרי געש שונים, ולמעשה הקרקע היא לבה שהתקשתה. וכמו כל האיים, כך גם איסבלה. אומרים שהצורה של האי היא בצורת סוס ים (כנראה שהדרך היחידה באמת לראות את זה תהיה מהאויר..). וכמובן שגם פה יש מגוון עצום של בעלי חיים ביניהם פינגווינים, איגואנות, שקנאים, ויש כאן גם חיה מיוחדת שנתקלתי בה בפעם הראשונה שנקראת קורמורן גלפאגוס, שזהו עוף ללא יכולת תעופה, אך עם קורמים ברגליים, כך שהוא יכול לחיות גם יבשה וגם בים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה