יום שלישי, 5 באוקטובר 2010

איי סן בלאס – San Blas Archipelago

בטיול ארוך בו במקרים בלא מעט מדינות בעלות אקלים טרופי וחופים יפהפיים, מקומות אקזוטים ותושבים מעניינים, הייתי מצפה מעצמי למצות בשלב מסויים.. אך הפלא ופלא, אני מגלה על עצמי שאני הרבה יותר סבלנית ממה שחשבתי.. ויותר מזה, אני נהנית מכל רגע ולא מבינה איך אפשר למצות את כל היופי המדהים הזה. אז ברוכים הבאים לאיי סן בלאס. קבוצה של מלא מלא איים, 400 בערך.. שנמצאים על רצועת חוף של הים הקאריבי, ונחשבים כאוטונומיה השייכת למדינת פנמה. באיים המדהימים האלו אפשר לראות הכל מהכל.. מחופים יפים, אוירה מיוחדת, מקומות בהם יש מתיישבים אינדיאנים בעלי תרבות שונה, אזורים שוממים ומבודדים בהם תוכלו לשבת עם עצמכם במנוחה, ועד כפרים מעט יותר הומים בהם תוכלו לנהל אינטראקציה (עד כמה שהשפה תאפשר) עם התושבים המקומיים. כל מה שעליכם לעשות זה לצאת לשם ולהתחיל להסתכל מסביב.

אל פורבניר – El Porvenir

אל פורבניר הוא אחד מהאיים של האריפלג היפהפה הזה, ולמעשה הוא נחשב לאי המרכזי. אז כשאומרים אי מרכזי בוודאי אתם מצפים למקום מפותח יחסית אשר האנשים בו מתוחכמים יותר.. אז אל תצפו לניו יורק.. וגם לא תל אביב.. במונחים של איי סן בלאס, האי המרכזי הוא כפר קטן, עם שדה תעופה קטן, כמה מלונות.. ואפשרויות תיירותיות לא מעטות. תמיד אפשר למצוא את המפעילים של הסירות שייקחו אתכם לשיט, או כל אטרקציה ימית אחרת כמו שנורקלים למשל.. מכאן גם אפשר להגיע דרך שיט לאיים אחרים שנמצאים בסן בלאס, דרך נוחה להתניידות ועל הדרך להנות מהנוף היפה, הבריזה מהים ולהרגיש אוירת חופש מהי.

צלילה – Diving

איי סן בלאס.. אז ברור שאפשר לצלול כאן.. אזור של קבוצת איים עם ים קאריבי מסביב, ממש פשע לא לנצל את ההזדמנות.. ללא ספק אני הופכת להיות צפויה.. אבל אי אפשר לדבר על סן בלאס מבלי להזכיר את הצלילות.. יש כאן שוניות מדהימות! חוץ מזה, אני אנצל את ההזדמנות על הדרך בשביל להזכיר כי יש כאן איים עם מתיישבים בכפרים קטנים, כמו כן באותה מידה (ואולי אף יותר.. לא ביקרתי בכל 400 האיים), יש גם המון איים לא מיושבים בהם הטבע פראי ומדהים. למה אני מספרת את כל זה.. או, טוב ששאלתם. אז ככה, אם אתם רוצים לקחת צלילה מקצועית יותר, כדאי שתמצאו אי מרכזי יחסית, בו יש מועדון צלילה מוכר איתו תוכלו לצלול. במידה ואתם בעניין של צלילה חובבנית, תוכלו לבצע אותה כמעט מכל מקום ולהנות מכל המראות המדהימים באזור.

ללא ספק, באזור האיים אפשר לבלות לא מעט זמן.. ויש לא מעט לראות ולהתרשם.. יש משפחות מקומיות שאף מרחיקות לכת ומזמינות מטיילים לישון בבתיהם.. אני לא זכיתי בחוויה הזו, אך שמעתי עליה ממטיילים אחרים..

3 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. לדעתי,קורס צלילה מקצועי, מחייב שכל האימון והלמידה יהיו ברורים ובשפה מוכרת.אחרת, דברים שמסבירים באימון יכולים לא להיות ברורים לפעמים,וחוסר ידע
    בצלילה יכול לעלות בחיים. לכן, עדיף שקורס צלילה
    יועבר ב
    מועדון צלילה
    ישראלי

    השבמחק