יום שבת, 16 באוקטובר 2010

דויד – David

אל דויד הגעתי רק משום שהייתי צריכה להגיע למקום אחר. ככה זה, יש מקומות שמגיעים אליהם במקרה, רק כי הם נוחים יותר להגיע אל מקומות אחרים.. אני שמעתי וקראתי (כבר הספקתם להבין שאני מאלה שהכינו שיעורי בית.) על לא מעט פארקים וחופים שנמצאים באזור בפורטל התרמילאים של ישראל. וכיאה לבחורה שמכינה שיעורי בית מבעוד מועד (אף פעם לא בדקה ה-90) גיליתי שהכי נוח להגיע אל כל המקומות המדהימים שאני רוצה לראות דרך העיר דויד. אז הגעתי לכאן וגיליתי עיר דיי גדולה בפנמה (Panama).. בגדול האווירה פה היא אווירה של מקום פשוט, מן עיר שסגנון החיים שלה מושתת על תעשיית חקלאות, שווקים.. יש לא מעט מגדלי בקר.. בקיצור על זה נאמר "לדוד משה היתה פרה אי איי אי איי או". אני חייבת להודות שיש משהו בפשטות הזאת ששבה את ליבי. שלמרות שביליתי פה יום יומיים בדרך ליעד הבא, הצליחו לגרום לי לחייך. יפה להם.

פארק לאומי גולפו דה צ'ריקי – Parque Nacional Golfo de Chiriqui

כאמור, אני בכלל הגעתי לפה בשביל להגיע למקומות אחרים. אז אולי הגיע הזמן שנדבר קצת על המקומות האחרים האלו. המקום האחר הראשון הוא גולפו דה צ'ריקי. פארק יפהפה, מאלו שיש בהם רצועת חוף אדירה (ושוב אתה מבין כמה אתה קטן קטן קטן). מכאן אפשר להגיע אל מלא איים המפוזרים בים כשכל אחד מהם יותר מקסים מהשני (אני מודה שלא הייתי בכולם, אבל באלו שראיתי.. מדהים). כמובן שאפשר לשנרקל ולצלול.. אבל זה כבר הפך להיות דבר שבשגרה בכל מקום שיש ים. כשאני טיילתי פה, המקום לא היה מפוצץ תיירים. אולי זה קשור לתקופה שהגעתי בה.. אולי הוא לא היה מספיק מפורסם.. אין לדעת מה קורה איתו כיום.. שמועות בין מטיילים רצות כמו אש בשדה קוצים.. ויכול להיות ששם המקום עבר מפה לאוזן. בכל מקרה, כדאי ללכת ולבדוק בעצמכם.

פלאיה לאס לאחאס – Playa las Lajas

מה שכל כך טוב בבלוגים שאנשים כותבים אחרי שהם חוזרים ממקומות שהם טיילו בהם, זה שאפשר להעביר את הלקחים שלהם לבאים אחריהם. אז הנה לקח שאני למדתי. לא ללכת אל החוף הזה בסוף שבוע! אם רק הייתי חושבת על זה יותר לעומק, בטוח הייתי עולה על זה בעצמי מבעוד מועד.. כנראה משהו באוירת החופש גרם לי לא לחשוב יותר מדי. אז מה שקורה זה שבדויד אין ים. כל כך הרבה חופים יש באזור מרכז אמריקה, אבל דויד.. יצא ככה ממוקמת בלי חוף. לך תתווכח עם גיאוגרפיה. מה שקורה.. זה שכתוצאה מזה התושבים המקומיים מוכנים לנסוע שעה וחצי בכדי להגיע לים (בארץ זה בחיים לא היה קורה).. ולכן בסוף שבוע, כולם (אבל כולם) נוסעים לפלאיה לאס לאחאס. אחרי בירורים עם מטיילים אחרים ששהו איתי באותו מקום בדויד.. גיליתי דרכם שבאמצע שבוע החוף הרבה יותר רגוע.. ואז באמת אפשר ליהנות מרצועת חוף מדהימה במיוחד. אני קצת איבדתי את אפקט השלווה.. להלן- הלקח. לעוד מידע הכנסו לפורטל zaznoo, פורטל התרמילאים של ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה