יום שבת, 21 באוגוסט 2010

פנמה סיטי – Panama City

ברוכים הבאים לפנמה! אם הייתם רואים אותי בעודי יושבת וכותבת את הפוסט הראשון על פנמה, הייתם רואים איזה חיוך מרוח לי על הפנים. בשביל מעבר המדינה אני אציין כי פנמה ללא ספק היא אחת המדינות שאיכשהו מטיילים תמיד נהנים בה ולא שוכחים אותה. קודם כל היא עדיין לא מתויירת באופן היסטרי (דבר שהולך וגדל מדי שנה.. לכו לשם מהר לפני שיהיה עמוס מדי), שזה פרט מאד חשוב. בתקופה שאני טיילתי בה, הרגשתי כאילו מצאתי אוצר. אז בואו נדבר על פנמה סיטי. עיר הבירה של פנמה. תכלס, אפשר להגיד עליה שהיא עיר דיי מודרנית... האמת, מזכירה קצת את מקסיקו סיטי, בירת מקסיקו. יש שם גורדי שחקים מרשימים למדי, חיי לילה רועשים כיאה לעיר מודרנית, אבל בין כל אלו תמיד יש כמה אזורים פשוטים ושקטים שהצליחו להשתמר.. מן ניגודיות שכזו שפשוט קוסמת.. אי אפשר שלא להתלהב (אני עדיין מחייכת דרך אגב).



תעלת פנמה – Canal de Panama


אני אגיד כמה מילים על התעלה.. התעלה נחשבת למשהו חשוב.. יוצרת קיצור דרך מטורף שמחבר בין האוקיינוסים (השקט והאטלנטי).. היא נחשבת לאחד מהאתגרים הגדולים ביותר של ההנדסה הימית. יחד עם זאת, הסיור בתעלה יכול להיות יבש ומשעמם. למי שאינו מתלהב מהעובדה שהתעלה חוסכת לא מעט כסף.. או סתם לא מתלהב מהנדסה ואתגריה ומהעבודה שנעשתה פה היסטורה.. יכול להיות שלא ייהנה יותר מדי. בכל אופן, אני משאירה את זה לשיקולכם.. אולי זה עוד אתר שפשוט חייבים לסמן וי ולעבור הלאה..



קאסקו אנטיגוו – Casco Antiguo


לפני פסקה ו- 2 שורות הזכרתי שבין כל המודרניזציה הקיימת בעיר, יש את האזורים הפשוטים שאי אפשר שלא להתאהב בהם.. קאסקו אנטיגוו הוא דוגמה מצויינת! רובע יפהפה, אוירה קולוניאלית, יש לא מעט מבנים בעלי אווירה של פעם שגורמת לכם להבין אותנטיות מהי. רק לטייל ברובע עושה שמח בלב.. יש כאן כל מיני מסעדות נחמדות ואזור של קניות בו אפשר לרכוש מזכרות..



פארק מטרופוליטנו – Parque Metropolitano


על הפארק הזה קראתי באתר זזנו. בדרך כלל מרבית הפארקים נמצאים בשולי העיר, או מחוצה לה.. הפארק הזה נמצא בתוך העיר. קטע מגניב.. אזור עצום של פארק טרופי שנמצא במרכזה של פנמה סיטי. מלבד יערות וצמחייה תוכלו גם להיחשף לבעלי חיים שונים. איכשהו תמיד מוצאים קופים מקפצים מעץ לעץ, עצלנים (חיה ממש חמודה!), זוחלים למיניהם, ציפורים וחרקים.. יש כאן גם מסלולי הליכה מאד ברורים ולא קשים בכלל (עד שיש מסלול לא קשה.. צריך לקפוץ על המציאה).



פנמה וייחו – Panama Viejo


מעיר העתיקה אשר הייתה קיימת בפנמה סיטי, לא נשאר יותר מדי.. כיום אפשר להגדיר את המקום יותר כאתר עתיקות. המקום קטן וחביב.. צריך לשלם בכניסה ובעיקר רואים חורבות ושרידים. הכניסה למקום לא יקרה והסיור במקום לא מהארוכים.. או שרק אני מיציתי אותו דיי מהר.. אם יש לכם זמן פנוי תקפצו לראות.. אם אתם מוגבלים בזמן בפנמה סיטי, אתם יכולים לוותר ולהמשיך הלאה.


למידע נוסף:
פנמה
מרכז אמריקה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה