יום שבת, 20 במרץ 2010

סן כריסטובל – San Cristobal

טוב, אז האמת שהשם המלא של המקום הוא סן כריסטובל דה לה קאסאס (San Cristobal de la Casas), או לפחות זה מה שכתוב במדריך טיולים שלי וגם באתר זזנו, כי אף אחד מהתושבים המקומיים לא באמת טורח להגיד את השם הארוך הזה.. בכל זאת יש רק 24 שעות ביממה וחבל לבזבז את הזמן על זוטות כמו שם של עיר. אז סן כריסטובל זה מספיק טוב.


אז דבר ראשון שאני יכולה להגיד על העיר הזאת שהוא מאד בולט, שזאת עיר יפה. ואפילו יפה מאד. היא נחשבת לאחת מהמפורסמות באזור מרכז אמריקה. מצד אחד מבני אבן מאד מרשימים ומצד שני יש המון שווקים אותנטיים שגורמים לך להרגיש שלא התבלבלת, אתה במקסיקו. דבר שני שמאד בולט כאן הוא תרבות הבילוי שלהם. יש כאן המון בתי קפה, המון, המון מסעדות, המון מקומות לצאת אליהם בלילה.. אני מניחה שעצם העובדה שהמון תיירים מגיעים לכאן גורמת לעיר לדאוג שיהיה לה המון מכל דבר.. רק כדי שלא נגיד שחסר. אבל אני לא מתלוננת. דווקא מתאים לי. יש בעיר משהו מאד נוח להיות בו, כל דבר שצריך ניתן למצוא כאן, כך שבקלות אפשר למצוא את עצמך נשאר פה קצת יותר ממה שתכננת. אגב יש פה המון ישראלים...מגניב! רובם מגיעים לפה אחרי הטרקים הארוכים שעשו בטיול של דרום אמריקה.



מוזיאון נה בלום – Museo Na Bloom


אז אחרי שהתלהבתי שיש כאן הכל מהכל, נזכרתי שבתי קפה, מסעדות, ופאבים יש גם בארץ ואני בכלל באתי לראות קצת מקסיקו. אז אני אספר קצת על המקומות המיוחדים שמצאתי. מוזיאון נה בלום הוא אחד מהם. המקום הוקם להנצחה של זוג אנשים שחיי את מרבית חייו כאן, בסן כריסטובל, ולמעשה מדובר בזוג אירופאי נשוי (גרטרוד ופראנס בלום). המוזיאון הוקם מהבית שבו נהגו להתגורר, ואני עדינה.. כי הבית החביב היה בעצם אחוזה מפוארת ויפהפייה שהיום בנוסף להיות מוזיאון היא גם מלון. הזוג התרכז בעיקר בכל הקשור לארכיאולוגיה של התרבות המקומית ואף תיעדו וצילמו הרבה ממנה. המוזיאון מציג את כל פועליהם בשנים בהן הם חיו בעיר. יפה ומיוחד. כדאי לראות.



קניון דל סומידרו – Canon del Sumidero


סיור ימי מאורגן שנמשך שעתיים, באחד המקומות היפים שראיתי. השיט מתרחש בקניון דל סומידרו שמכילים מצוקים ענקים (!), ושאני אומרת ענקים אני מכוונת לגובה של קילומטר בערך.. כל מצוק צורה מיוחדת, ואני יודעת שזה כבר הפך להיות קלישאתי משהו.. אבל כן, זה גורם לך להרגיש את הכח של הטבע.. ושאנחנו בני אדם קטנים וחסרי ישע.. אבל מה לעשות.. זה נכון. חוץ מזה, יש המון בעלי חיים שרואים בדרך (תכינו מצלמות..) מלא ציפורים (לצערי אני לא יכולה לדעת מה השמות.. לא מבינה בצפרות) ואפילו תנינים תוכלו לראות בדרך ברחבי הנהר. אחרי הסיור בנהר, עוצרים בכפר סמוך שם מסתובבים קצת (בכל זאת הם צריכים להצדיק את המחיר של הסיור..).
למידע נוסף:
מקסיקו
מרכז אמריקה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה