יום שבת, 6 במרץ 2010

מרידה - Merida

במדינת יוקאטן (Yucatan), ללא ספק מדינה מיוחדת, יושבת לה עיר הבירה, מרידה. למי שחזק ומתעניין בכינויים, הכינוי שלה הוא העיר הלבנה. מספיק להסתובב ברחובות העיר ולהבין מאיפה הגיע הכינוי הזה.. העיר באמת נראית לבנה.. משהו במבנים אשר בנויים כולם בצבע לבן דומיננטי, נראה כמו אבן גיר. העיר יחסית גדולה ויש בה לא מעט תושבים, אך בניגוד לערים גדולות אחרות שביקרתי בהן במרכז אמריקה, משהו באוירה כאן היה אחר, לא מנוכר וזר, אלא חם ומשפחתי. זה המקום להוסיף ולהדגיש כי יש לא מעט אזורים במהלך הטיול שמרגישים משפחתיות.. במיוחד שמגיעים למקום בו הישראלים השתלטו על האזור ואתה שומע עברית מכל עבר, ואז בארוחת ערב אתה מגלה במקרה שהבת דודה של ההוא שמטייל עם ההיא, עשתה איתי טירונות בניצנים, כן היינו באותה מחלקה.. כן איזה קטע, איזה צירוף מקרים.. מאד משפחתי (בחיי שאנחנו מדינה קטנה), כל כך משפחתי שאתה לא רואה את התושבים סביבך ולפעמים בקושי שומע ספרדית.. ולרגע אפשר לשכוח שנמצאים במקסיקו.. אבל לא כאן. למעשה, לא הרבה מטיילים מגיעים לכאן. מה שמוסיף לייחודיות של המקום. אני מצאתי כי זאת הזדמנות נהדרת לתור את העיר, להתמזג עם הסביבה והאנשים (עד כמה שאפשר.. בכל זאת..) ולהנות מהרגשת החו"ל.. ופה באמת מרגישים ככה.

אז בגדול העיר מאד עירונית.. כיף אדיר לטייל בין הרחובות בין המבנים (קחו מים.. חם כאן..) לטייל בין השדרות המרכזיות ופשוט לתת לרגליים להוביל אותך (שימו לב לכיוונים שהלכתם בהם, או קחו מפה.. אני קצת התברברתי בדרך..). סופי השבוע באזור מיוחדים הרבה יותר. יש מעין אוירת חג ברחובות, כל מיני מופעי רחוב, רקדנים, המסעדות ובתי הקפה מתרחבות ומוציאות גם שולחנות החוצה.. מיוחד מאד!

פרוגרסו - Progreso

אז אחרי שטיילתי ברחבי העיר, ראיתי, נהנתי, ספגתי אווירה (הזעתי למוות..), הגיע הזמן לנוח קצת.. כי גם אני מאבדת סבלנות שחם לי, וגיליתי שהרבה יותר מהר ממה שחשבתי.. אז הרחקתי קצת מהעיר, הצפנתי ליתר דיוק, והגעתי לעיירת הנופש של התושבים המקומיים. אם זה מספיק טוב להם, זה טוב גם לי.. ו- אוהוו כמה שזה טוב לי.. יש כאן ים.. ובדרך כלל מה מגיע עם ים? נכון, בריזה.. אין על רוח המגיעה מן הים במזג אויר חם ומעיק בשביל לשפר לי את מצב הרוח. אתם רואים לא כל כך קשה, באמת. אבל אם נפסיק לקטר שניה (כי עוד תקבלו את הרושם שסבלתי כאן, ובאמת שנהניתי), זאת באמת עיירה חמודה לאללה. יש כאן טיילת חביבה, חוף יפה, שקט, שלווה. מושלם. באמת שמרגישים כאן בחופשה. מאד שונה מן האוירה העירונית הקיימת במרידה. אפשר להעביר כאן יום יומיים בכיף, הכל תלוי בכמה חשק יש לרבוץ.. הם יודעים לנפוש המרידיינים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה