יום ראשון, 21 בפברואר 2010

וואחקה – Oaxaca

במקסיקו, באזורה הדרומי בתוך מדינת וואחקה שוכנת לה עיר הבירה של המדינה בשם (כמה מקורי) וואחקה. בעיניי אחד הדברים היותר ייחודיים ובולטים הקיימים בעיר היא בראש ובראשונה האוכלוסייה שלה. זה נכון שבכל עיר וכל מדינה יש תושבים מקומיים, חלקם מעורים בתרבות המודרנית וחלקם ילידים של איזה שבט עתיק. בוואחקה יש המון מהקבוצה השניה. המון תושבים שהם למעשה ילידים אינדיאנים שגורמים לך להרגיש שאתה בחו"ל בכל רמ"ח איבריך. כי אם כבר הולכים לראות תרבויות שונות במרכז אמריקה, אז יאללה בואו ונראה. הארכיטקטורה בעיר מדהימה ומיוחדת. מעין סגנון עתיק, רחובות וסמטאות צרים מבנים בעלי לבנים מיוחדות.. קטונתי מלהבין באדריכלות.. אבל באמת יפה. אחד התענוגות של העיר היא פשוט לטייל ברחובות שלה. בנוסף לכל אלו יש כאן מספר שווקים מעניינים שמופעלים על ידי אותם תושבים אינדיאנים. גם באזורים מחוץ לעיר הסמוכים אליה יש לא מעט דברים לראות, בעיקר המון אתרי טבע מיוחדים. מפלים, מעיינות חמים בהם אפשר ומומלץ לרחוץ (אל תשכחו בגד ים), הרים שונים בעלי פסגות מרשימות שמהם ניתן לראות את הנוף המדהים של רכס סיירה מדרה דל סור (Sierra Madera del Sur) עליו ממוקמת העיר וואחקה. למתעניינים במוזיאונים, תוכלו למצוא ברחבי העיר מספר מוזיאונים. אני לא ביקרתי בהם. אבל בטוח יש מה לראות.


מונטה אלבן – Monte Alban

המונטה אלבן הוא אתר ארכיאולוגי שמציג מעין עיר שסוברים כי היא היתה הבירה של אחד השבטים הקדומים, שבט הזפוטק (Zapotec). ללא ספק אתר מרשים. המבנים, השרידים שנתגלו, הנוף שניתן לראות מהאזור בו ממוקם האתר. בין אם אתם בקטע של ארכיאולוגיה ועתיקות ובין אם לא, זה מקום שכדאי מאד להגיע אליו. פשוט יפה פה. לא צריך יותר מזה. אני בחרתי להגיע לכאן ברגל, התחברתי עם עוד כמה אנשים שפגשתי בהוסטל ועשינו טיול אל המקום. אל חשש, אם אתם לא בקטע של הליכות אפשר גם לקחת תחבורה ממרכז העיר.


מיטלה – Mitla

המיטלה הוא אחד האתרים הארכיאולים החשובים ביותר שקיימים בוואחקה לתרבות הזפוטקית. האתר נמצא במרחק של כ-40 ק"מ בערך מוואחקה כך שצריך טיפה לנסוע בכדי להגיע אליו. האתר נמצא בתוך עיר שנקראת המיטלה (השם שלה הרבה יותר ארוך.. סאן פאבלו ויה דה מיטלה.. בקיצור, מיטלה) והוא שימש כאתר קבורה של בני שבט הזפוטק.שזה אגב, גם פירוש השם של המקום.

המקום בנוי באופן יפהפה, מסתבר שידעו לבנות לא רע הזפוטקים, יש כאן מבנים שבאמת נראים מיוחדים במינם ובתוך המבנה יש ציורי קיר ייחודיים למקום. אני מניחה שיש כאלו שיגידו מה כל מעניין באתר קבורה, אבל מסתבר שיש עניין. אפשר ללמוד לא מעט על התרבות הזאת ועל המנהגים שלהם דרך ביקור באתרים ארכיאולוגיים שמנציחים את התקופה בה חיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה