יום שני, 14 בדצמבר 2009

מונטווידאו – Montevideo

כמו שאתם בטח כבר שמעתם יש מדינות שהן מדינות חובה.. לא שמעתי על הרבה מטיילים שטיילו בדרום אמריקה וויתרו על ארגנטינה, למשל. מצד שני יש לא מעט מטיילים שמוותרים על אורגוואי, יש שיגידו כי היא יקרה מדי (כמובן שהכל יחסי למדינות שמסביב אשר זולות יותר) ויש שפשוט קצרים בזמן ורוצים לראות מקומות אחרים. בכל מקרה, אם יש לכם את הזמן ויש את הכסף אז אורגוואי הוא יעד מעניין לא פחות. עיר הבירה של אורגוואי היא מונטווידאו. העיר עצמה גדולה ולמיטב הבנתי גרים כאן המון תושבים.. יותר מחצי מכמות התושבים הכוללת של אורגוואי. האופי של העיר הוא מודרני ומפותח. רחובות גדולים ומטופחים, ויש את העיר העתיקה שהיא אזור תיירותי מיוחד בפני עצמו. מטיילים רבים מגיעים למונטוידיאו אף בטיסה ישירה מבואנוס איירס, בירת ארגנטינה.

שוק הנמל- Mercao del Puerto

אז אם כבר ציינתי שאזור העיר העתיקה הוא אזור תיירות בפני עצמו, חובה ללכת אל שוק הנמל. שווקים זה אחד הדברים שללא ספק מאד נפוצים בכל יעד אליו תגיעו. אז למה לפספס את אחד השווקים הטעימים ביותר שתיתקלו בו.. אזור שוק הנמל הוא מתחם שיש בו מסעדות נהדרות! כידוע דרום אמריקה זה מקום נהדר לאכול בו בשר.. אומרים שבארגנטינה יש סטייקים נהדרים, אבל אני חייבת לציין שהבשר שאכלתי פה משובח לא פחות. אם אתם בקטע של עסקיות בשעות הצהריים, או ארוחת ערב המשולבת עם יין, יסלחו לי הצמחונים.. אסור לכם לפספס, אתם חייבים ללכת. אני אמנע מלפרט את המנות בתפריט מהחשש שייצא לי שם של קובבה. רק אגיד שכדאי לנסות את הצ'יביטו , זה הולך שם חזק. סוג של בקר בתוך לחמנייה עם הכל בפנים (כנראה שלדחוף הכל לתוך הסנדוויץ' זאת לא המצאה רק שלנו). אה, ואל תבואו ביום ראשון. סגור.

אצטדיון סנטנריו - Estadio Centenario

חובבי הכדורגל בוודאי יודעים היכן נערכו משחקי המונדיאל הראשונים.. אני לא מאוהדי הכדורגל. אבל טיילתי עם כמה כאלו שבקיאים.. בכל אופן, הם דאגו ליידע אותי שהמשחקים הראשונים נערכו באורגוואי, לא פחות ולא יותר במונטווידאו. לא יעזור כמה שהתחננתי וכמה שהסברתי שאני לא בקטע של כדורגל.. וכבר ראיתי אצטדיוני כדורגל במדינות אחרות.. הלכנו. תמיד אני טובה בלקטר לפני, בסופו של דבר היה כיף. מה לעשות, תרבות הכדורגל בדרום אמריקה שונה. אולי זה משהו באווירה של חו"ל.. כנראה שבארץ לא תמצאו אותי על המגרש צועקת "יאללה בית"ר". בכל אופן, משחקות כאן כל מיני קבוצות (עד שמות.. לא צריך להגזים). והמעודדים עושים את זה מכל הלב.. ככה שיוצא שגם בפעם השניה ובפעם השלישית זה ממש נחמד. בסוף אני אפילו אבין מה זה נבדל. לסיכומו של עניין, אם אתם שרופי כדורגל, לכו על זה. אם אתם קצת פחות, נתון לשיקולכם, כנראה שלא תסבלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה