יום חמישי, 21 באפריל 2011

לה פורטונה

מתי הייתה הפעם האחרונה בה התעוררתם בבוקר שברקע הנוף יש הר געש פעיל לחלוטין?אז לא רק באזור דרום אמריקה! אם התשובה לשאלה הינה "אף פעם" אז כנראה שעדיין לא ביקרתם בלה פורטונה. לה פורטונה הינה עיירה לא גדולה במיוחד בקוסטה ריקה הפסטורלית המתהדרת בפריט נוף יוצא דופן שמהווה גם את היעד הכי מבוקר בקוסטה ריקה: הר הגעש ארנאל – עם גובה של למעלה מאלף שש מאות מטרים ולוע ברוחב של למעלה ממאה וארבעים מטר נחשב ארנאל כ אחד מעשרים הרי הגעש הפעילים ביותר בעולם. (ההתפרצות האחרונה של הר הגעש חלה במאי 1998 והשמידה קילומטרים משמורת הטבע הסמוכה להר).

אל תחשבו לרגע שהקירבה להר הגעש ארנאל היא כל מה שיש ללה פורטונה להציע למטייל. בדומה למה שהולך בארגנטינה, ברזיל, בוליביה ופרו- ללה פורטונה יש המון מה להציע לכל המבקרים בה: מה דעתכם על ביקור במפל יפהפה שגובהו למעלה משבעים מטרים? אולי אתם יותר בכיוון של לטבול את גופכם באחד מן המעיינות החמים המעולים שבאזור ולהתפנק באיזה ספא מצויין (המעיין המומלץ ביותר הינו טבאקון – אזור מעיינות מדהים עם טמפרטורת מים הנעה בין 25 ל 50 מעלות))? ואם באתם בקטע הרפתקני מה לגבי גלישה מטריפה באומגה? טיול מרהיב על גבי גשרים תלויים מעל יערות הגשם? קפיצת באנג'י מסמרת שיער? גלישת צוקים מסחררת? רכיבה מהנה על סוסים? ואולי במקום רכיבה על סוסים תעדיפו רכיבה על טרקטורוני שטח מהירים?

ואולי בכלל תעדיפו על רכיבת אופניים בשמורת טבע? או לחילופין לחתור בקאנו באחד מן המקומות היפים ביותר בעולם? ואם אתם יותר בקטע של טרקים או טיולי הליכה מהנים – גם לכם ההנאה מובטחת. כל הרשימה הנ"ל מהווה רק חלק מן האטרקציות שלה פורטונה מציעה למבקרים בה. ההנאה מובטחת לכל מטייל בכל גיל ובכל תחום עניין...אל אף כל האטרקציות לא נתעלם מן העובדה שהסיבה המרכזית לביקור בלה פורטונה הייתה, ותמשיך להיות הר הגעש ארנאל. בלה פורטונה סוכנויות טיולים רבות המציעות סיורים שונים ומגוונים לאזור ההר. ישנם סיורים מיוחדים לתצפית לילית על ההר ואם יתמזל מזלכם תוכלו לראות מראות שרוב הסיכויים שתראו רק בסרטי קולנוע. שמורת הטבע של ארנאל כוללת בתחומה שני הרי געש הר ארנאל והר געש קטן יותר (אלף מאה ארבעים מטר גובה) בשם שאטו. בפארק תעברו בין עצי היער הפורה לבין שדות לבה שנוצרו מהתפרצויות קודמות של ההר. השמורה עשירה בבעלי חיים וחיים בה בין היתר: צביים, טפירים, קופים ממספר מינים, ציפורים, תוכים מרהיבים, ועוד ולהנות ממגוון עשיר ומיוחד של עולם הצומח. על היותו הר געש פעיל מאוד אין לחשוש מביקור בשמורה ובאזור - השמורה מפוקחת באופן שוטף ובכל חשש ולו הקטן ביותר להתפרצות השמורה נסגרת ומטייליה מפונים למקום בטוח. אין ספק שכל ביקור בקוסטה ריקה חייב לכלול ביקור בלה פורטונה המדהימה.