יום שבת, 21 באוגוסט 2010

פנמה סיטי – Panama City

ברוכים הבאים לפנמה! אם הייתם רואים אותי בעודי יושבת וכותבת את הפוסט הראשון על פנמה, הייתם רואים איזה חיוך מרוח לי על הפנים. בשביל מעבר המדינה אני אציין כי פנמה ללא ספק היא אחת המדינות שאיכשהו מטיילים תמיד נהנים בה ולא שוכחים אותה. קודם כל היא עדיין לא מתויירת באופן היסטרי (דבר שהולך וגדל מדי שנה.. לכו לשם מהר לפני שיהיה עמוס מדי), שזה פרט מאד חשוב. בתקופה שאני טיילתי בה, הרגשתי כאילו מצאתי אוצר. אז בואו נדבר על פנמה סיטי. עיר הבירה של פנמה. תכלס, אפשר להגיד עליה שהיא עיר דיי מודרנית... האמת, מזכירה קצת את מקסיקו סיטי, בירת מקסיקו. יש שם גורדי שחקים מרשימים למדי, חיי לילה רועשים כיאה לעיר מודרנית, אבל בין כל אלו תמיד יש כמה אזורים פשוטים ושקטים שהצליחו להשתמר.. מן ניגודיות שכזו שפשוט קוסמת.. אי אפשר שלא להתלהב (אני עדיין מחייכת דרך אגב).



תעלת פנמה – Canal de Panama


אני אגיד כמה מילים על התעלה.. התעלה נחשבת למשהו חשוב.. יוצרת קיצור דרך מטורף שמחבר בין האוקיינוסים (השקט והאטלנטי).. היא נחשבת לאחד מהאתגרים הגדולים ביותר של ההנדסה הימית. יחד עם זאת, הסיור בתעלה יכול להיות יבש ומשעמם. למי שאינו מתלהב מהעובדה שהתעלה חוסכת לא מעט כסף.. או סתם לא מתלהב מהנדסה ואתגריה ומהעבודה שנעשתה פה היסטורה.. יכול להיות שלא ייהנה יותר מדי. בכל אופן, אני משאירה את זה לשיקולכם.. אולי זה עוד אתר שפשוט חייבים לסמן וי ולעבור הלאה..



קאסקו אנטיגוו – Casco Antiguo


לפני פסקה ו- 2 שורות הזכרתי שבין כל המודרניזציה הקיימת בעיר, יש את האזורים הפשוטים שאי אפשר שלא להתאהב בהם.. קאסקו אנטיגוו הוא דוגמה מצויינת! רובע יפהפה, אוירה קולוניאלית, יש לא מעט מבנים בעלי אווירה של פעם שגורמת לכם להבין אותנטיות מהי. רק לטייל ברובע עושה שמח בלב.. יש כאן כל מיני מסעדות נחמדות ואזור של קניות בו אפשר לרכוש מזכרות..



פארק מטרופוליטנו – Parque Metropolitano


על הפארק הזה קראתי באתר זזנו. בדרך כלל מרבית הפארקים נמצאים בשולי העיר, או מחוצה לה.. הפארק הזה נמצא בתוך העיר. קטע מגניב.. אזור עצום של פארק טרופי שנמצא במרכזה של פנמה סיטי. מלבד יערות וצמחייה תוכלו גם להיחשף לבעלי חיים שונים. איכשהו תמיד מוצאים קופים מקפצים מעץ לעץ, עצלנים (חיה ממש חמודה!), זוחלים למיניהם, ציפורים וחרקים.. יש כאן גם מסלולי הליכה מאד ברורים ולא קשים בכלל (עד שיש מסלול לא קשה.. צריך לקפוץ על המציאה).



פנמה וייחו – Panama Viejo


מעיר העתיקה אשר הייתה קיימת בפנמה סיטי, לא נשאר יותר מדי.. כיום אפשר להגדיר את המקום יותר כאתר עתיקות. המקום קטן וחביב.. צריך לשלם בכניסה ובעיקר רואים חורבות ושרידים. הכניסה למקום לא יקרה והסיור במקום לא מהארוכים.. או שרק אני מיציתי אותו דיי מהר.. אם יש לכם זמן פנוי תקפצו לראות.. אם אתם מוגבלים בזמן בפנמה סיטי, אתם יכולים לוותר ולהמשיך הלאה.


למידע נוסף:
פנמה
מרכז אמריקה


יום שבת, 7 באוגוסט 2010

פלורס – Flores

פלורס היא דוגמא טובה למקום שיש לו פוטנציאל אדיר.. אבל איכשהו מתפספס.. בואו נהיה ריאלים.. אמנם הטיול שעושים לחו"ל לתקופת זמן בלתי מוגבלת הוא אדיר ומשחרר וחופשי וכל מילה טובה שתחשבו עליה מתאימה פה.. אבל שוב בואו נחזור לעניין הריאליות.. שעוברים בכל כך הרבה מקומות לא הכל מדהים.. ויש גם אתרים קצת פחות.. איכשהו משתעממים קצת.. ועוברים הלאה ליעד הבא. כן, כן, גם על המקומות האלה צריך לשמוע. ברור לי כשמש שזה עניין אינדיווידואלי לחלוטין ומה שיכול להיות שעמום קליל אצלי יהיה הנאה צרופה אצל מישהו אחר.

אז מה בעצם קורה כאן. פלורס היא בעצם אזור המורכב משתי עיירות קטנות סנטה אלנה וסן בניטו. המקומיים קוראים לכל האזור הזה פלורס, אז גם אנחנו נקרא לו ככה. היא נמצאת על אי קטן בלגו דה פטן איצ'ה (Logo de Peten Itza). אני חייבת להודות שיש כאן אנשים מקסימים.. ואווירה נהדרת.. כמו שציינתי המון פוטנציאל. אני הגעתי לכאן לשם התמקמות.. מכאן יוצאים לעתיקות של טיקאל (שסיפרתי עליהם ממש לפני שניה בפוסט הקודם).

אז אחרי שהבנתי מי נגד מי בעיירה הזאת, הצלחתי להבין עוד משהו לגביה.. איכשהו יוצא שהמחירים שלה מעט יותר יקרים משאר גואטמלה.. לא היסטרי.. אבל ישר שמים לב לזה.. אני חושבת שזה הרגע שהגעתי לתובנה שבמהלך הטיול הזה לא משנה כמה המחייה במקומות כאלה זולה יותר מבארץ.. ולא משנה כמה אני לא קמצנית ובאמת שפינקתי את עצמי בכמה מקומות לינה יקרים במיוחד.. איכשהו הישראלי הרדום שבי פורץ החוצה ולוקח לי כמה שניות להיזכר שאני בטיול ואני נהנית.. ואז אני מרדימה את הישראלי חזרה.

מערות אבן גיר

אז אם אני כבר פה.. חייבים "לחקור" קצת את הסביבה.. מערות אבן הגיר בפלורס הם מסוג המערות שלא כדאי לעשות לבד.. בכניסה לאתר מקבלים מפה שאמורה להסביר את המסלול בפנים.. יכול להיות שזאת אני שלא חזקה במפות (למרות שהייתי אחלה בניווטים בצבא..), אבל משהו שם לא ברור.. אז אולי כדאי לא להיות לבד במקרה של התברברות.. חוץ מזה דיי חלקלק בפנים, אז תבואו עם נעליים נוחות ויציבות ולא כפכפים כאלה שבקלות יעזרו לכם לצאת עם נקע. המערות יפות, ותצורת הגיר בפנים מיוחדת. כדאי להביא פנס ככה תוכלו באמת לראות מה יש בפנים..

גן חיות

גן החיות שאני הולכת לספר עליו לא נמצא בפלורס, אלא על אי סמוך לפלורס. אבל אחרי שהבנתי שמיציתי את מה שיש לראות בעיירה, אז למה לא לבקר באי השכן (אולי האי של השכן ירוק יותר?). על האי יש אזורים מגודרים שהם גן החיות, מעין כלובים גדולים (מאד), כך שהחיות חיות בסביבה הטבעית שלהן (עד כמה שגדר יכולה להיות טבעית).. יש כאן מגוון מעניין של חיות למשל צ'יטות וחתולי בר.. אפשר להשכיר הדרכה (דרך סוכנות מראש) ואפשר גם לטייל באופן עצמאי.. אני בחרתי בטיול עצמאי.. בשביל להתרשם מהחיות אני לא צריכה שמישהו יסביר לי מה אני רואה.